به گزارش پارس نیوز، 

دولت انگلیس می‌گوید که برای رسیدگی به آنچه چالش‌های ایجاد شده از سوی ایران در منطقه می‌خواند، همکاری نزدیکی با متحدان خود دارد.

سخنگوی ترزا مِی، نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرد که این کشور به همراه متحدان خود در حال کار برای رسیدگی به مسائل مرتبط با ایران است.

سخنگوی نخست‌وزیر انگلیس گفت: «ما از نزدیک در حال کار با متحدان خود درباره چگونگی رسیدگی به طیفی از چالش‌های ایجاد شده از سوی ایران در خاورمیانه هستیم، از جمله مسائلی که توافق جدید [مطرح شده از سوی] رئیس جمهور ماکرون ممکن است آن را پوشش دهد».

این اظهارات در حالی مطرح شده است که پیشتر برخی گزارش‌ها از توافق سه‌کشور اروپایی فرانسه، انگلیس و‌‌ آلمان با آمریکا برای اعمال تحریم‌های جدید موشکی و منطقه‌ای، افزایش بازرسی‌ها از اماکن غیرهسته‌ای ایران و تدوین توافقی برای دوران پس از اتمام محدودیت‌های هسته‌ای ایران براساس برجام به منظور محدود کردن فعالیت‌های هسته‌ای آتی ایران خبر داده بودند؛ توافق‌هایی که هدف آن‌ها کسب رضایت و منصرف کردن ترامپ از خروج از برجام است. ترامپ پیشتر خواهان اصلاح برجام شده بود و تهدید کرده بود که در صورت عدم تأمین خواسته‌هایش آمریکا را از این توافق خارج می‌کند.