به گزارش پارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت دفاع، در آستانه ولادت با سعادت مولی الموحدین حضرت علی (ع) و حماسه غرور آفرین فتح خرمشهر، در پنجمین جشنواره جوان سرباز که امروز با حضور وزرای دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و ورزش و جوانان و نیز جمعی از مقامات لشکری و کشوری در سالن همایش برج میلاد برگزار شد از ۵ محصول جدید وزارت دفاع رونمایی گردید.

تپانچه صائد، سلاح انفرادی سرباز، سلاح تک تیرانداز مرصاد، مهمات نافذ و لباس استتار با دوربین اشعه مادون قرمز، پنج دستاوردی هستند که امروز چهارشنبه رونمایی شدند.

این تجهیزات بومی جدیدترین دستاوردهای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح است که به مناسبت سوم خرداد ماه سالروز آزاد سازی خرمشهر و روز مقاومت و پیروزی و نیز همزمان با برگزاری جشنوار جوان سرباز رونمایی شدند.

گفتنی است این محصولات پس از رونمایی و تولید انبوه جهت بهره برداری وانجام ماموریت های محوله در اختیار یگان های رزم نیروهای مسلح قرار می گیرد.

همچنین امیر نصر الله عزتی معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع در پنجمین همایش جوان سرباز که صبح امروز در سالن همایش برج میلاد برگزار شد گفت: سربازان در کنار پایوران در حفظ امنیت و کیان اسلامی به ویژه در تحقق اهداف مهم نیروهای مسلح در تمامی کشور به خصوص مرزها عهده دار وظایف مهمی هستند.

وی با بیان اینکه سربازان با حضور پررنگشان در مرزهای جمهوری اسلامی در جهت به ثمر نشاندن آرمان های انقلاب اسلامی تلاش می کنند افزود: سربازان در حفظ آرامش و حفاظت از مرزها و مبارزه با اشرار جان خودشان را در کف دست گرفته اند.

معاون وزارت دفاع اظهار داشت: سربازان در نو آوری و خلاقیت منشاء تحول در نگاه به خدمت سربازی شده اند.

وی همچنین اعلام کرد: برابر تدابیر ستاد کل نیروهای مسلح چند سال است که جشنواره جوان سرباز برگزار می شود و هدف آن ارتقاء منزلت خدمت سربازی ارج نهادن به جایگاه خدمت سربازی در تولید امنیت ملی و افزایش اعتماد به نفس سربازان است.

معاون وزارت دفاع در پایان از تشکیل دبیرخانه جشنواره جوان سرباز در وزارت دفاع خبر داد.