به گزارش پارس به نقل از فارس، محسن رضایی در جمع دانشجویان در سومین جلسه از سلسله نشست های عیار یازدهم در دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: دولت آینده باید توان رفع این مشکلات که کشور را با بحران ایجاد کرده است داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: با اصلاح و رفع این مشکلات اقتصادی و فرهنگی زندگی مان سالم و سامان خواهد یافت.

وی، به مشکلات اقتصادی کشور اشاره کرد و اظهار داشت: چند سال کارهای زیر بنایی انجام شده که باید درآمد سالانه افراد نزدیک ۴۰۰ میلیون ریال باشد.

رضایی خاطر نشان کرد: اقتصاد باید ناظر بر حل مشکلات زندگی مردم باشد.

به گفته وی، اقتصاد ملی باید از اقتصاد شهر و استان ریشه بگیرد و به سمت بالا پیش برود.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: معیشت، سلامت، اخلاق، روحیات معنوی و روحیات فرهنگی در گروه حل این مشکلات است.

وی با بیان اینکه زندگی مردم باید امروز متحول شود افزود: هر ملتی مثل یک پرنده دو بال سیاست و زندگی دارد که هر دو با همراه بودن بایکدگیر اوج می گیرد.

رضایی، در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان که چه برنامه ای برای اقتصاد ربوی دارید خاطر نشان کرد: ما به دنبال اقتصاد مردمی هسیتم که غیر سرمایه ای است آنچه که مطرح است قانون بانکی بدون رباست که اگر آن قانون کاملا عملی شود بانکداری ما غیر ربوی خواهد بود.

وی، یکی از مشکلات بانکداری را بانک مرکزی دانست و اظهار داشت: بانک مرکزی از خاصیت افتاده و این بانک تبدیل به صندوقچه ای برای دولت شده است.

رضایی با بیان اینکه، دولت نزدیک به یکسال و نیم است که ناتوان شده، افزود: بانک مرکزی ایران که باید به بانک ها نظارت داشته باشد وظیفه خود را انجام نمی دهد.

عضو تشخیص مصلحت نظام به فعالیت های انتخاباتی کاندیداها از شش ماه تا قبل اشاره کرد و گفت: قانون انتخابات باید حل شود که فعالیت های انتخاباتی را از تبلیغات انتخاباتی تفکیک کند.

وی در پاسخ یکی دیگر از دانشجویان درباره انگیزه وی برای کاندیدا شدن طی چند سال متوالی گفت: در ۳۰ انتخاباتی که تاحالا در کشور بوده من تاکنون در دو انتخابات شرکت کرده ام یکی مجلس و دیگری ریاست جمهوری.

به گفته وی، از مسئولان کشور تنها کسی هستم که کمترین نامزدی انتخابات را داشته ام.

به نفع ملت ایران است که دیگران کنار بروند

رضایی همچینین در پاسخ به اینکه چرا به نفع کسی کنار نرفتید افزود: در سال ۸۴ گفتم به نفع ملت ایران کنار می روم الان بالعکس است به نفع ملت ایران است که دیگران کنار بروند تا ما بتوانیم وظایف خود را بهتر انجام دهیم.

این کاندیدهای ریاست جمهوری در پاسخ به سوال دیگر دانشجو که چرا دولتمردان قول می دهند ولی به آن عمل نمی کنند خاطر نشان کرد: این سوال نشان از آن است که دولت قول و قرار می دهد ولی عمل نکرده است.

به گفته وی، رئیس جمهور با نماینده مجلس فرقش این است که از استقلال بیشتری برخوردار است واین عدم تخصص دولتمردان در تمرین مساله است.

رضایی یادآوشد: استقلال، تخصص و مدیریت برای اداره کشور و شخص رئیس جمهور مهم است ودولتمردان قول و قرارهایی می دهند ولی نمی توانند آن مشکل را حل کنند که نباید اینگونه باشد.

وی در پاسخ به اعتراض خود در سال ۸۸ افزود: سال ۸۸ بعد از اینکه نتایج انتخابات مشخص شد اشکالاتی مطرح بود و برای رفع این مشکل، دو راه اعتراضات خیابانی و دیگر اعتراضات قانونی بود که بایستی انجام می دادم.

رضایی یادآورشد: اعتراض خود را طبق قانون مطرح و شکایت کردم و کلیه شکایت را به شورای نگهبان ارسال و بعد تمکین کردم.

مشارکت و اعتراض باید قانونی باشد

به گفته وی، معتقدم اعتراض کردن روی دوم مردمسالاری است که هم مشارکت باید قانونی باشد و هم اعتراض کردن.

وی با بیان اینکه، یک عده مردم سالاری را در اعتراض می بینند و یک عده به مشارکت افزود: اعتراض می تواند برای جامعه مفید باشد ولو اینکه در چارچوب قانون باشد.

کسانی که رد صلاحیت شده اند در چهارچوب قانون عمل کنند

رضایی در پاسخ به رد صلاحیت نامزدها خاطر نشان کرد: توصیه می کنم کسانی که رد صلاحیت شده اند در چارچوب قانون عمل کنند.

به گفته وی، دولت فراگیر و جامعه امید دو دولت گذشته اصلاحات و دولت احمدی نژاد به مانند مسابقه باشگاهی بود و الان مسابقات باشگاهی تمام شده و باید تیم ملی به جام جهانی فرستاده شود و بزرگترین دولتمردان را بیاوریم که امام و رهبری را قبول داشته باشد.

وی با بیان اینکه برای توسعه کشور و حل مشکلات بایستی کارآمدترین افراد را انتخاب کرد افزود: من از همه افراد کارآمد در هیات دولت استفاده خواهم کرد.

این کاندیدای ریاست جمهوری در پاسخ به اینکه چرا یک شخص نظامی بایستی کاندید ریاست جمهوری شود افزود: ریاست جمهوری، رئیس شورای امنیت ملی نیز هست و درشورای امنیت ملی ۷۰ درصد نظامیان و ۳۰ درصد رییس جمهور و چند درصد وزار تشکیل می دهند.

کسی در دولت من جرات حمله به سفارت خانه ها نمی کند

به گفته وی، اگر رئیس جمهور نظامی باشد و سیاست را بفهمد می تواند دولت را اداره کند.

رضایی در پاسخ به حمله به سفارت خانه ها افزود: کسی در دولت من جرات نمی کند به سفارت خانه ها حمله کند و به هیچ وجه اجازه نخواهم داد به سفارت خانه هایی که در ایران است کسی حمله کند و اعتبار دولت و نظام جمهوری اسلامی زیر سوال رود.

به گفته وی، تعهدات بین المللی را جدی می گیریم و اگر با کشوری مشکلی داشته باشیم علنی می گوییم.

باید دلایل رد صلاحیت شدن هاشمی را دید

رضایی در خصوص رد صلاحیت هاشمی گفت: بایستی ببینیم که دلائل رد صلاحیت چیست و اگر من رد صلاحیت می شدم تمکین به قانون می کردم.

وی در خصوص چه برنامه ای برای اقتصاد کشور دارید افزود: برنامه اقتصاد من با سه دولت قبلی متفاوت است و آن دولت ها مصرف کننده و پول خرج کن بودند.

رضایی با بیان اینکه، اقتصاد من برای نخستین بار تولید ثروت را رقم می زند خاطر نشان کرد: با اجرای این روش تا سطح ملی کشور ما تبدیل به تولید کننده ثروت همجون کشورهای چین و مالزی می شود.

وی با اشاره به شعار دولت های قبلی که ما نفت را بر سر سفره مردم می آوریم افزود: دولت و مردم باید یک سفره داشته باشند و ما این سفره های اضافی را جمع می کنیم.

به گزارش مهر نشست محسن رضایی تا بامداد به درازا انجامید.