به گزارش پارس نیوز، 

به گزارش خبرنگار مهر ، علی اکبر ولایتی رئیس هیات امنا دانشگاه آزاد در حاشیه دیدار با نجیب الله خواجه عمری وزیر امور تحصیلات عالیه افغانستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز در خصوص همکاری های میان دانشگاه آزاد اسلامی و موسسات اموزش عالی افغانستان بحث های سازنده ای داشتیم.

وی گفت: ما امروز 900 دانشجو در واحد دانشگاه آزاد اسلامی کابل داریم و با توجه به نیاز مردم آن کشور برای توسعه آموزش عالی و سطح تحصیلات تکمیلی، ما آمادگی خود را جهت انتقال تجاربی که در این زمینه داریم، اعلام کردیم.

وی گفت: ما آمادگی بورسیه کردن شهروندان افغانستانی که استعداد دارند و خواهان ورود به سطح تحصیلات تکمیلی هستند را داریم و این تعاملات و همکاری های علمی دانشگاهی می تواند منجر به پیشرفت هرچه بیشتر افغانستان شود که خواسته قلبی ایران هم هست شود.

ولایتی افزود: در کمتر کشوری از مجموعه کشورهای جهان اسلام سراغ دارید که کتاب های آموزشی آنها در همه سطوح به روز باشد و این درحالی است که سیستم آموزشی ایران از این ویژگی برخودار است.

رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: امروز در کشورهای مختلفی از جمله روسیه، عراق، سوریه، افغانستان و برخی دیگر از کشورهای اروپایی دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای تحصیلی خود را دارد و ما به طور ویژه می خواهیم واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در کشورهای منطقه را با توجه به اشتراکات بیشتری که داریم، توسعه دهیم.

در ادامه هم وزیر امور تحصیلات تکمیلی افغانستان افزود: امروز ما در خصوص همکاری های میان دانشگاه آزاد و دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی افغانستان صبحت های خوبی داشتیم و البته پیشنهاداتی را هم ارائه کردیم که طرف ایرانی آنها را قبول کرد.

وی گفت: ما می خواهیم از سیستم آموزشی که در ایران وجود دارد در کشور خودمان هم استفاده کنیم و به همین دلیل به همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی نیاز داریم.

خواجه عمری در پایان خاطرنشان کرد: ما برای ارتقای سطح آموزش در افغانستان در همه مقاطع تحصیلی از لیسانس، فوق لیسانس و دکتری نیاز به همکاری های بیشتر با دانشگاه آزاد اسلامی داریم.