به گزارش پارس به نقل از کیهان، پیش از این رضا ربع پهلوی و شیرین عبادی مدعی شده بودند چون به واسطه انتخابات نمی شود رژیم را تغییر داد، بنابراین انتخابات آزاد نیست و باید تحریم شود. اکنون گروهک همبستگی ملی جمهوری خواهان با صدور بیانیه ای اعلام می کند ما انتخابات را فعالانه تحریم می کنیم.

این گروهک در بیانیه خود نوشت: رژیم جمهوری اسلامی بار دیگر از مردم دعوت کرده است که در تاریخ ۲۴ خرداد در انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات شوراها و انتخابات میان دوره ای مجلس و مجلس خبرگان شرکت کنند تا با رأی میلیونی « حماسه سیاسی» بسازند.

این گروهک افزود: ما تجربه های دشوار و تلخی را برای دموکراسی و آزادی و استقلال پشت سرگذرانده ایم و اینک زمان آن رسیده است که از این تجارب درس بیاموزیم و با شدت و قوت بیشتری مبارزه کنیم.
منوشه امیر مفسر از کار افتاده رادیو اسرائیل نیز مدعی شد: انتخابات ایران انتصابات است و نه انتخابات آزاد. باید علیه حاکمیت به پاخاست.

در این میان علی کشتگر از سران گروهک منحله فدائیان خلق معتقد است: باید به جریاناتی که از ورود هاشمی به صحنه چنان به وجد آمده اند که وی را ناجی قلمداد می کنند یادآور شد که هرگونه اغراق مایه نومیدی های بعدی و موجب بی اعتباری اپوزیسیون است.

وی به رغم دفاع از صلاحیت مشایی و هاشمی، از مستأصلی اپوزیسیون گلایه می کند و در گویانیوز می نویسد: مخالفان در غیاب اپوزیسیون معتبر به هاشمی و مشایی دخیل می بندند. این رفتار تا حدی قابل درک است اما آنچه قابل درک نیست رفتار و گفتار کسانی است که سالهاست به نام اپوزیسیون بازی در زمین را تبلیغ می کنند و به هر بهانه ای اعتقاد به صفوف مستقل و متشکل نیروهای سکولار را نفی می کنند.

می شود در انتخابات فرمایشی شرکت کرد اما نمی شود به پرنسیب های سکولاریسم و دموکراسی خواهی وفادار بود و در عین حال به توهم در مورد چهره های سیاسی درون حاکمیت دامن زد. این امر نهایتاً موجب ناامیدی های بعدی و بی اعتباری اپوزیسیون می شود.