به گزارش پارس نیوز، 

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، در خصوص عدم توافق وزرای خارجه اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران با هدف راضی کردن آمریکایی‌ها به ماندن در برجام ، گفت: اروپایی‌ها بعد از برجام و برخی بازیگران چون آلمان و فرانسه امتیازات اقتصادی بسیاری به ایران دادند اما قابل تامل است که ایتالیا در نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا به دفاع از ایران می‌پردازد و با اعمال تحریم‌های جدید مخالفت می‌کند.

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: موافقت برخی از کشورهای اروپایی با اعمال تحریم جدید علیه ایران نشان داد سیاست سنتیِ دادن امتیاز اقتصادی برای اخذ امتیاز سیاسی، شکست خورده است لذا مسئولان وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی باید سیاست‌های خود را تعدیل و اصلاح کنند.

وی افزود: متاسفانه به میزان امتیازاتی که ایران به کشورهای اروپایی داده، به همان میزان با ما سر دشمنی باز کردند البته اروپایی‌ها باید بدانند که طرف دفاع از حقوق جمهوری اسلامی در برابر آمریکا باشند نه آنکه برای راضی کردن آمریکا، تحریم‌های جدید علیه ایران اعمال کنند.

فلاحت‌پیشه معتقد است: روند سیاست خارجی جمهوری اسلامی درباره برجام در شرایط انفعالی قرار گرفته و با شعارهایی که مسئولان وزارت امور خارجه در ابتدای توافق هسته‌ای اعلام می‌کردند، فاصله گرفته‌ایم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: از سویی اروپایی‌ها به دنبال قانع کردن آمریکا برای ماندن در برجام هستند و از سوی دیگر قدرت‌های برتر اقتصادی اروپا چون آلمان و فرانسه به دنبال اعمال تحریم علیه ایران هستند، لذا ایران باید منتظر تحریم‌هایی از طرف اتحادیه اروپایی باشد اما نوع توجیه آنها نباید مانع ارایه پیام مسئولان ایرانی به آنها شود./

پایان پیام