به گزارش پارس به نقل از فارس، علی‎ اکبر ولایتی کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره ریاست جمهوری بعد از ظهر امروز در جمع مردم گرگان ارتباط با کشورها را براساس سه اصل « عزت» ، « حکمت» و « مصلحت» دانست و گفت: گرانی‎ های موجود در دو موضوع تدبیر و تحریم ایجاد شده است که معتقدم باشد.

وی بر ضرورت تحقق حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی تاکید کرد و افزود: در انتخابات ریاست‎ جمهوری بنده به عنوان یک فرد اصولگرا، معتقد به اصولگرایی هستم و تعریف اصولگرایی نیز محدود به یک تعریف نیست.

اصولگرایی مخصوص یک گروه و یک حزب خاص نیست

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری یازدهم متذکر شد: هرکس به این نظام معتقد و قانون اساسی را قبول دارد و در قول و عمل به ولایت فقیه معتقد بوده و از ولایت فقیه تبعیت می‎ کند، اصولگراست.

ولایتی با تاکید بر اینکه اصولگرایی مخصوص یک گروه و یک حزب خاص نیست، تصریح کرد: بنده پرچم تشکیل ائتلاف را برداشتم و این ائتلاف، هسته اولیه تجمع اصولگرایان است چراکه باید با وحدت کلمه به استقبال انتخابات برویم.

وی سه ویژگی متدین، باتقوا و خداترس را باعث قدرت یافتن دولت آینده عنوان کرد.

* کسانی که تقوا ندارند موجب رشد فساد می‎ شوند

مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور بین‎ الملل بیان داشت: اگر مردم از فساد اداری به حق ناراحت هستند باید دست‎ اندرکاران در همه قوا به خصوص در قوه مجریه، افرادی صالح، باتقوا و خداترس قرار بگیرند و زندگی گذشته و کنونی آنها نیز نشان داده باشد که نسبت به بیت‎ المال حساس هستند.

ولایتی گفت: کسانی که تقوا ندارند و یا در تقوا، امتحان خودشان را آن طور که باید ندادند موجب رشد فساد می‎ شوند.

وی استفاده از افراد با تجربه را از دیگر شرایط تشکیل دولت خود خواند و افزود: باید از افراد با تجربه در کارهای مهم کشور استفاده کنیم ضمن اینکه در کنار آنها از نیروهای جوان که هم کارآمد هستند و از نیروی لازم برای تحرک برخوردارند استفاده کنیم که تلفیق این دو می‎ تواند یک مدیریت مجرب و در عین حال پرتوان ایجاد کند.

شناخت درد و راه درمان رویکرد دولت آینده‎ ام است

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری یازدهم یادآور شد: افرادی که در دولت آینده تشکیل خواهم داد باید افراد مقتدری باشند یعنی نه اهل افراط باشند و نه اهل تفریط و در قضاوت‎ ها و بکارگیری افراد تندروی نکنند چراکه ما از تندروی‎ ها در طول انقلاب صدمه دیده‎ ایم.

ولایتی با بیان اینکه اسلام دین اعتدال است، ابراز داشت: همانطوری که مقام معظم رهبری فرمودند ما باید جاذبه‎ مان حداکثر و دافعه‎ مان حداقل باشد.

وی شرط دیگر دولت آینده خود را در تخصص افراد دانست و بیان داشت: معتقدم اگر کسی می‎ خواهد در حوزه اقتصاد کار کند باید اقتصاد را بلد باشد، اگر کسی می‎ خواهد در حوزه صنعت کار کند باید این حوزه را بشناسد لذا کسانی که وزیر حوزه‎ ای می‎ شود باید هم درد را بشناسد و هم راه درمان آن را بداند.

* دولتی که تشکیل خواهد شد باید اهل مشورت باشد

مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور بین‎ الملل افزود: دولتی که تشکیل خواهد شد باید اهل مشورت باشد آنهایی که در حوزه‎ های مختلف کار کردند و دارای تخصص و تجربه هستند، اما کنار گذاشته شدند باید از فکرشان به عنوان یک سرمایه استفاده شود.

ولایتی با تاکید بر اینکه افراد باتجربه‎ ای که حسن نیت دارند نباید کنار بگذاریم، خاطرنشان کرد: اگر دولتی اهل مشورت باشد این مقدار اشتباهاتی که بعضا می‎ کند دیگر تکرار نخواهد شد.

مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور بین‎ الملل با بیان اینکه به تدریج باید تحریم‎ ها را کم کنیم، گفت: روابط ایران با برخی کشورها بی‎ جهت کند، دچار اشکال و توقف شده است که آن روابط را باید برقرار کنیم.

وی با بیان اینکه ۱۰ درصد هدفمندی یارانه‎ ها مربوط به بخش سلامت بوده که اجرا نشده است، یادآور شد: ۱۰ درصد هدفمندی برای مشکلات اداری و ۳۰ درصد آن نیز مربوط به صنایع بوده است که باید به کارخانه‎ ها کمک می‎ کردند تا با افزایش هزینه انرژی و مواد مصرفی، کارخانه‎ ها از فعالیت ساقط نشوند.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری یازدهم گفت: اگر ۱۰ درصد یارانه بخش سلامت داده شود بیمه کارآمد خواهد شد، گرچه قبول داریم این جزو برنامه ۱۰۰ روزه نمی‎ تواند گنجانده شود و باید در برنامه‎ ریزی بلند مدت لحاظ شود لذا اگر به تدریج کاری کنیم هزینه درمانی که مردم متقبل می‎ شوند کاهش پیدا کند آن وقت شعار درمان رایگان با حفظ کیفیت، عملیاتی خواهد شد.

* انتخابات، یک مصرع از حماسه سیاسی است

ولایتی ابراز داشت: نامگذاری سال « حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی» از سوی رهبر معظم انقلاب با تدبیر حکیمانه‎ ای صورت گرفته و این انتخابات، تنها یک مصرع از حماسه سیاسی است.

وی بیان داشت: با توجه به شرایطی که در کشور، منطقه و در صحنه بین‎ المللی می‎ گذرد مقام معظم رهبری امسال را در دو حوزه مهم سیاسی و اقتصادی، حماسه نامیدند.

* گلستان همچون نگینی در انگشتری ایران می‎ درخشد

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری یازدهم عنوان کرد: حدود سه هفته آینده در ۲۴ خرداد انتخابات ریاست جمهوری را در پیش داریم این انتخابات با آنچه که در گذشته در کشور داشتیم به صورت اساسی متفاوت است، چراکه شرایط کشور در منطقه و بین‎ الملل با گذشته متفاوت شده است.

ولایتی با بیان اینکه گلستان همچون نگینی در انگشتری ایران می درخشد، ابراز داشت: ما از شهر گرگان مرحوم میرداماد بزرگترین فیلسوف و حکیم در عصر صفوی را داریم و همه آنچه که در عصر صفوی در حوزه فلسفه، حکمت و علوم عمیق اسلامی وجود دارد مدیون مرحوم میرداماد هستیم.

وی با بیان اینکه بزرگانی همچون ملاصدرا، میرفندرسکی، سید اسماعیل جرجانی، فخرالدین اسعد گرگانی، مختومقلی فراغی در گلستان زیسته‎ اند، ابراز داشت: این بزرگان افتخارات زیادی برای ایران آفریده‎ اند که مدیون آنها هستیم.

* گلستان نمونه اعلای وحدت اسلامی بین شیعه و سنی است

مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور بین‎ الملل با تاکید بر اینکه گلستان نمونه اعلای وحدت اسلامی بین شیعه و سنی است، ابراز داشت: این وحوت مورد توجه مقام معظم رهبری است به طوری که در شش اجلاس بیداری اسلامی یکی از مهمترین اهدافی که با کسب رهنمود از رهبر معظم انقلاب در این اجلاس‎ ها دنبال شد موضوع وحدت اسلامی، اتحاد بین شیعه و سنی و اتحاد جهان اسلام بوده است.

ولایتی اذعان کرد: با وجود تفرقه‎ افکنی‎ های دشمنان اسلام و مخالفان اتحاد و وحدت بین مسلمانان خوشبختانه بهترین نوع وحدت را در استان گلستان شاهدیم که می‎ تواند الگویی برای سایر کشورهای اسلامی باشد که بدانند شیعه و سنی به عنوان دو مذهب مهم جهان اسلام هستند و دوشادوش هم با تکیه بر مشترکات و با پرهیز از موارد تفرقه‎ انگیز در راستای اعتلای جهان اسلام پیش می‎ روند.