به گزارش پارس نیوز، 

اکبر رنجبرزاده عضو هیات رییسه مجلس تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را در جلسه علنی امروز سه شنبه مجلس شورای اسلامی قرائت کرد.
حسین نقوی حسینی و حسین حاجی دلیگانی به وزیر امور خارجه درباره علت دعوت از وزیر امور خارجه فرانسه با توجه به مواضع خصمانه فرانسه نسبت به جمهوری اسلامی ایران تذکر دادند.
علی وقف چی نماینده زنجان و طارم، اکبر رنجبرزاده نماینده اسد آباد و علیرضا محجوب درباره تعیین تکلیف و تسهیل در بازار ارز برای صادرات کشور به خصوص در زمینه فرش و صنایع دستی به رییس جمهوری تذکر دادند.
همچنین محمد مهدی زاهدی نماینده کرمان و راور و احمد سالک نماینده اصفهان در تذکری به وزیر امور خارجه با توجه به عملیات غیرقانونی و گستاخانه فرانسه و انگلیس در سوریه خواستار کاهش روابط ایران با فرانسه و انگلیس شدند.
احمد سالک نماینده اصفهان و محمد مهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور هم در تذکری به وزیر صنعت، معدن و تجارت، با توجه به همراهی فرانسه با استکبار و اقدام علیه سوریه برخلاف پروتکل های بین المللی خواهان قطع همکاری با پژو و رنو شدند.
حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر به اتفاق 44 نفر از نمایندگان مجلس به رییس جمهوری برای ترجمه غیرواقعی لایحه پالرمو و خدشه به اعتماد نمایندگان مردم تذکر دادند.
همچنین سید فاطمه ذوالقدر نماینده تهران، ری، شمیرانات، به اتفاق 15 نفر از نمایندگان به وزیر آموزش و پرورش، به دلیل کمبود فضای آموزی مدارس و نیاز به تامین نیروی انسانی بومی در شهر جدید پردیس تذکر دادند.
علی ساری نماینده اهواز نیز به رییس جمهوری، نسبت به عدم تعیین تکلیف مردم در خصوص سپرده های موسسات مالی بویژه آرمان و ضرورت تهیه گزارش به مجلس از طرف هیات سه نفره تذکر داد.
همچنین علیرضا رحیمی نماینده تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات به اتفاق 32 نفر از نمایندگان به وزیر راه و شهرسازی به علت عدم تکمیل پرونده ثبت تاریخی راه آهن ایران در یونسکو تذکر دادند.
علیرضا رحیمی نماینده تهران نیز به اتفاق 30 نفر از نمایندگان در تذکری به وزیر علوم و وزیر اقتصادی و دارایی، خواستار تسریع در پرداخت ارز دانشجویی به دانشجویان خارج از کشور بر اساس آخرین تغییرات اعمال شده در نرخ ارز و مصوبات هیات وزیران شدند.
همچنین سیده فاطمه ذوالقدر به اتفاق 17 نفر از نمایندگان به وزیر اقتصاد و داریی برای لزوم در تسریع و تسهیل در پرداخت وام ازدواج تذکر دادند.
امیر خجسته نماینده همدان و محمد ابراهیم رضایی نماینده خمین در تذکری به وزیر اقتصادی و دارایی در ارتباط با لزوم اصلاح گمرکات از قاچاق کالا و ثبت سفارش غیرقانونی 6 هزارو 481 دستگاه خودرو لوکس سواری تذکر دادند.
حسن نوروزی نماینده رباط کریم و بهارستان در تذکری به وزیر اقتصادی و دارایی به عدم برنامه ریزی جهت مقابله با تلاطم ارزی تذکر داد.
احمد امیرآبادی، نادر قاضی پور و اکبر رنجبرزاده نمایندگان قم، ارومیه و اسدآباد به وزیر جهاد کشاورزی در تذکری خواستار دستور بررسی و پیگیری برای پرداخت خسارات به باغداران صدمه دیده از سرمای اخیر و سیل اخیر شدند.
سید تقی کبیری نماینده خوی و چایپاره نیز در تذکری به رییس جمهوری خواستار تجدید نظر در اخذ عوارض خروجی از مرزنشینان در سال 97 شد.
همچنین علی بختیار نماینده گلپایگان و خوانسار به وزیر جهادکشاورزی در ارتباط با تعیین خرید تضمینی گندم در اسرع وقت تذکر داد.