به گزارش پارس نیوز، 

تازه‌ترین دور اعتراضات علیه برنامه اصلاحات امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه با ادامه اعمال فشار اتحادیه‌های بازرگانی برای عقب‌نشینی دولت از اصلاحات راه‌آهن و سایر بخش‌های عمومی همراه است.

شرکت راه‌آهن دولتی SNCF اظهار کرد، این اعتراضات می‌توانند خدمات این شرکت را به شدت مختل کنند و تنها یک سوم قطارهای تندرو این شرکت به فعالیت خود ادامه داده‌اند. همچنین تنها یک چهارم قطارهای درون شهری و یک سوم قطارها با مقصد سوییس فعال خواهند بود.

قانونگذاران مجلس عوام فرانسه با اکثریت قابل توجهی به اصلاحات شبکه راه‌آهن رای مثبت دادند؛ اصلاحاتی که امتیازات کارگران راه‌آهن را کاهش و وضعیت شرکت SNCF را تغییر خواهد داد.

این طرح با رای مثبت 454 قانونگذار در مقابل 80 رای مخالف در مجلس ملی فرانسه، به مجلس سنا ارائه شد؛ طرحی که حزب ماکرون و اپوزیسیون راست میانه به شدت از آن حمایت می‌کنند.

ماکرون امیدوار است که با تصویب سریع این قانون، از شدت اعتراضات فرانسه که قرار است تا پایان ماه ژوئن ادامه پیدا کند، کاسته شود.

نظرسنجی‌ها نیز حاکی از آنند که اکثریت مردم فرانسه (۶۱ درصد) با اعمال فشار دولت برای اجرای این اصلاحات موافق هستند.

اتحادیه‌ها اما به ادامه مخالفت خود متعهد شده‌اند و از کارمندان دولتی، خدمه خانه‌های سالمندان دولتی و دانشجویان نیز درخواست کرده‌اند که به این اعتراضات بپیوندند.