به گزارش پارس نیوز، 

سیدحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به جزئیات نشست امروز این کمیسیون گفت: طرح پشتیبانی مالی و اداری از آموزش و پرورش به‌عنوان کمیسیون فرعی به ما ارجاع شده بود که بحث درباره آن در این کمیسیون پایان یافت و منتظر اعلام گزارش کمیسیون اصلی هستیم.

وی از حضور سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست امروز خبر داد و گفت: وزیر بهداشت گزارشی از برنامه‌های وزارتخانه متبوعش برای سال جدید ارائه داد.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: یکی از محورهای این گزارش ارائه مجوز جهت اعزام هرچه بیشتر پزشکان به مناطق محروم است.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با ذکر اینکه طرح دیگری با موضوع سهمیه ایثارگران در نشست امروز مطرح شد، اظهار داشت: این طرح آماده ارائه به صحن است که یکی از نکات برجسته آن تأکید بر ضایع نشدن حق جانبازان است که مربوط به اصلاح ماده 70 قانون فعلی ایثارگران است.

ماده 70 قانون جامع ایثارگران به این شرح است:

وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و کلیه دانشگاههای دولتی و غیردولتی و دستگاههای اجرائی مشمول ماده (2) این قانون موظفند در اعطای سهمیه‌های ورود به دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی، بورسهای تحصیلی داخل و خارج از کشور، فرصتهای مطالعاتی و دوره‌های دکترای تخصصی بیست درصد (20%) از سهمیه را به همسر و فرزندان شاهد، جانبازان، آزادگان و همسر و فرزندان آزادگان و همسر و فرزندان جانبازان بالای بیست و پنج درصد (25%) اختصاص دهند.

در تبصره این ماده آمده است که کسب حداقل هفتاد درصد (70%) حد نصاب شرایط علمی و امتیاز پذیرفته‌شدگان برای رشته‌ها و مقاطع تحصیلی الزامی می‌باشد. این میزان درخصوص رشته‌های پزشکی هشتاد درصد (80%) حدنصاب شرایط علمی می‌باشد.