به گزارش پارس نیوز، 

«افرایم هلوی» رئیس سابق موساد رژیم صهیونیستی اعلام کرد: اسرائیل در آینده نزدیک خود را در رویارویی نظامی با روسیه که این روزها در سوریه مستقر شده است، خواهد یافت.

وی که در گفتگو با کانال 10 رژیم صهیونیستی به همراه تعدادی دیگری از روسای سابق موساد سخن می گفت، افزود: ما باید به گونه عمل کنیم که به رویارویی نظامی با روسها کشیده نشویم اما اگر نیاز بود ما باید بدانیم که چگونه از این جنگ پیروز خارج شویم.

هلوی گفت: تنش با آنها در نهایت به جنگ منتهی خواهد شد. روسیه کشوری بزرگ است و به سوریه آمده است تا برای مدت طولانی در این کشور عربی بماند. روسیه پایگاه های نظامی در سوریه می سازد زیرا برنامه ریزی کرده است که برای دهها سال در سوریه بماند.

رئیس سابق موساد اعلام کرد: روسیه اجازه شکست همپیمان راهبردی خود جمهوری اسلامی ایران را نخواهد داد.

وی که ریاست موساد را در سالهای 1998 تا 2002 برعهده داشت گفت: ایرانی ها در راستای هیمنه بر منطقه حرکت می کنند و برای تحقق این هدف آنها باید به نزدیکی اسرائیل برسند. اگر این رخ دهد یعنی استقرار ایران در نزدیکی اسرائیل موازنه استراتژیک میان اسرائیل و ایران تکان بزرگی می خورد و این علتی که ما تمام تلاش خود را به کار می گیریم تا مانع از نزدیک شدن ایران به اسرائیل به ویژه بلندی های جولان شویم. تلاش ایران برای سیطره بر منطقه و ادامه گسترش در خاورمیانه با کمک و آگاهی روسیه انجام می شود.

درباره اوضاع سوریه نیز هلوی افزود: سوریه فقط یک کشور در خاورمیانه نیست بلکه مرکز اسلام و قومیت عربی است. اگر لرزه ای در دمشق ایجاد شود پس لرزهای آن در تمام منطقه احساس خواهد شد.

رئیس سابق موساد بیان کرد: سیاست آمریکا در منطقه خاورمیانه در وضع دشواری است امیدواریم که با ثبات بیشتری همراه باشد اما درباره روسیه این کشور در خاورمیانه فعال تر است.