به گزارش پارس نیوز، 

معاون وزیر امور خارجه روسیه در گفتگو با خبرگزاری ایتارتاس تاکید کرد: «من نمی دانم همکاران آمریکایی ما واژه «هماهنگی» را چگونه معنی می کنند اما کانال‌های ارتباطی و تبادل اطلاعات که می تواند به مقامات دو کشور در درک بهتر از وقایع و نیز ارزیابی بهتر از پروژه های متقابل کمک کند، همچنان باز است.»

کشور آمریکا، فرانسه و انگلیس شنبه شب حملاتی موشکی را به سوریه سازماندهی کردند و این عملیات را پاسخ به حمله شیمیایی هفتم آوریل منتسب به ارتش سوریه دانستند هر چند مقامات دمشق بارها این اتهام را به شدت رد کرده اند.

معاون وزیر امور خارجه روسیه در عین حال اذعان کرد که روسیه و غرب به راحتی نمی توانند در خصوص پیش نویس یک قطعنامه درباره سوریه در شورای امنیت سازمان ملل متحد به توافق برسند چرا که هر کدام خط قرمزهای خاص خود را دارند.

ریابکوف ادامه داد: ما به دقت پیشنهادهای تروئیکای غربی را درباره سوریه بررسی خواهیم کرد اما رسیدن به یک تفاهم یا اتخاذ یک تصمیم منطقی مشترک در این پرونده بی‌نهایت دشوار است. ما باید درک کنیم که هر طرف خط قرمزهای مشخصی برای خود دارد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد روز شنبه به درخواست روسیه نشستی اضطراری تشکیل داد تا حملات آمریکا و متحدانش به سوریه را بررسی کند. اما اعضای شورای امنیت نتوانستند پیش نویس قطعنامه ای را که روسیه در محکومیت اقدام نظامی آمریکا، فرانسه و انگلیس به سوریه ارائه کرده بود، تصویب کنند.