به گزارش پارس نیوز، 

به نقل از الیوم السابع، عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس جمهور الجزائر روز دوشنبه در انظار عمومی دیده شده و یک مسجد و ایستگاه مترو در مرکز پایتخت این کشور را افتتاح کرد.

این ظهور بوتفلیقه باعث شده برای مطبوعات این سوال مطرح شود که آیا این اقدام وی وداع با مردم الجزائر یک سال پیش از پایان دوره‌اش به عنوان رئیس جمهور است یا می‌خواهد برای پنجمین دوره سکان رهبری این کشور را به دست بگیرد.

احمد اویحیی، نخست وزیر الجزائر در کنفرانس مطبوعاتی که برای ارائه گزارش اقدامات بوتفلیقه در 2017 برگزار کرده بود، گفت: ظهور بوتفلیقه در انظار عمومی تکذیب این ادعاست که می‌گویند رئیس جمهور عروسکی است که ما پنهانش کرده‌ایم، حتی برخی می‌گویند، تصاویری که بوتفلیقه در آن در کنار مهمانان خارجی قرار دارد، ساختگی است.

نخست وزیر الجزائر و دبیرکل حزب تجمع ملی دموکراتیک، شریک ائتلافی حزب حاکم "التحریر"، اینکه افرادی تلاش دارند بوتفلیقه را به زور وارد روند انتخابات کنند تکذیب کرد و گفت که خوشحال خواهد شد بوتفلیقه برای بار پنجم نامزد انتخابات باشد و ماموریتش را ادامه دهد.

اویحیی با این حال گفت، بوتفلیقه سلامتی‌ که در سال 2008 داشته را دیگر ندارد.

در انتخابات ریاست جمهوری سال 2014 بوتفلیقه با کسب 81 درصد آرا و با وجود سکته مغزی، برای چهارمین دور به ریاست جمهوری الجزایر رسید .