به گزارش پارس ، مهربه نقل از هفته نامه اشپیگل، " ویکتور اوربان" نخست وزیر مجارستان در گفتگو با یک ایستگاه رادیویی در این کشور سیاست صدر اعظم آلمان در قبال کشورش را با سیاستهای اشغالگرانه هیتلر در سال ۱۹۴۴ مقایسه کرد. اخیرا هم وی مجارستان را به عنوان یک قلعه مسیحیت دربرابر یک اروپای دشمن با خانواده بین المللی سکولار اعلام کرده است.

صدر اعظم آلمان به کمبود دموکراسی و مشروطیت در مجارستان انتقاد کرده و اظهار داشته است که ما همه کار انجام می دهیم تا مجارستان را در مسیر درستی قرار دهیم، اما نه اینکه سواره نظام به این کشور بفرستیم.

اوربان در واکنش خشمگینانه به این اظهار نظر مرکل گفته است که آلمانها سواره نظامهایی که البته بیشتر مشابه تانک بودند به کشور ما فرستاده اند و درخواست ما این است که دیگر این کار را انجام ندهند و این ایده خوبی نیست و نتیجه ای ندارد.

اپوزیسیون در مجارستان از این گونه اظهار نظرهای نخست وزیر کشورشان شوکه شده اند. وزیر امور خارجه سابق این کشور و کمیسر سابق اتحادیه اروپا از یک شوخی ناهنجار سخن گفته است.

نخست وزیر مجارستان همچنین در سخنان خود در فرستنده رادیویی در کشورش بار دیگر شدیدا شرکتهای غربی را مورد حمله قرار داد و اظهار داشت که گزارشات درباره فقدان دموکراسی و مشروطیت در مجارستان تنها برای منحرف کردن اذهان است، چرا که سیاستهای اقتصادی ما به علایق شرکتهای غربی بزرگ خدشه وارد کرده است.