به گزارش پارس به نقل از فارس، حجت الاسلام علی محمدی امروز صبح در همایش اخلاق انتخاباتی، حماسه سیاسی که در محل مرکز همایش بین المللی صدا و سیما در حال برگزاری است اظهار داشت: یکی از برنامه های مهم نظام اسلامی انتخابات ریاست جمهوری است که بر همین اساس مقام معظم رهبری فرموده اند انتخابات آبروی ملت و جمهوری اسلامی است و همچنین مظهر اقتدار و حفاظت از منافع ملی است.

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف افزود: به همین جهت دبیرخانه گسترش اخلاق اسلامی تدارک این برنامه را در آستانه انتخابات ریاست جمهوری برای تبیین بحث اخلاق در انتخابات از زبان کارشناسان دیده است.

وی بیان داشت: ایجاد گفتمان و فضای اخلاقی فراگیر برای تمامی کاندیداها در تمام رسانه ها لازم و ضروری است.

وی همچنین ادامه داد: از دیگر اصول انتخابات می توان به رعایت موازین اخلاق اسلامی در تبلیغات و حمایت از کاندیداهای اصلح و همچنین پذیرش نتایج انتخابات بر اساس مردم سالاری دینی است.

وی درباره ایجاد فضای سالم رقابت در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: تدوین و ترویج اندیشه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در زمینه ملاک ها و معیارهای انتخاباتی می تواند در ایجاد فضای سالم رقابت بسیار مؤثر واقع شود.

حجت الاسلام محمدی گفت: مجموعه انتخاباتی که در کشور طی ۳۴ سال گذشته صورت گرفته در مقایسه با انتخاباتی که در سایر کشورها انجام شده، بهترین انتخابات است چرا که قوانین انتخاباتی به خوبی رعایت شده است.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف با بیان اینکه کشور باید الگویی برای جهانیان باشد، افزود: یکی از مبانی بزرگ دین اخلاق اسلامی است، امیدواریم که این همایش سرآغازی برای ایجاد فضای سیاسی مهم در جامعه با رعایت اخلاق اسلامی و موازین الهی باشد.