به گزارش پارس به نقل از فارس از اردبیل، مصطفی کواکبیان صبح امروز در جمع اهالی یکی از محلات اردبیل در مسجد امام رضا (ع) اظهار داشت: همانگونه که قرآن کریم مطرح می کند تغییر سرنوشت مردم به دست خود آنهاست و ما باید ضمن پاسداری از نعمت بزرگ انقلاب اسلامی و تمام نعمات خودمان سرنوشت مان را تغییر دهیم و در این تغییر، انتخابات بهترین میدان برای نقش آفرینی مردم است.

وی خاطرنشان کرد: خداوند متعال به کوه ها، آسمان ها و دیگر موجودات خواست امانتی را بدهد اما همه از پذیرفتن آن شانه خالی کردند در حالی که امانت سنگین الهی بر دوش بشر گذاشته شد که این امانت علاوه بر امانت محبت، عقل، خرد و وحدت امت امانت بزرگ حکومت بود که سرلوحه آن نیز عدالت تعیین شد.

نماینده مجلس هشتم یادآور شد: در این امانتداری ده ها هزار انسان آزموده شدند تا ظرفیت شان معلوم شود چرا که در این امانت عده ای خیانت کرده و عده ای دیگر نیز با نگاه طعمه و لقمه لذیذ به آن نگریستند تا شاید از این امانت سوء استفاده کرده و یا خیانتی در آن روا دارند.

کواکبیان گفت: نمی شود حکومت را به هر کس سپرد بلکه انسان هایی شایسته وجود دارند که باید امانت واقعی را به آنها سپرد که البته در این مسیر عده ای ادعا می کنند که گویی آسمان سوراخ شده و از آنجا افتاده اند که مدعی هستند از همه بهتر هستند.

وی عنوان کرد: در رعایت این امانت باید عدالت را نیز مدنظر قرار داد چرا که امام حسین (ع) نیز در خطابه خود حکومت را مترادف با عدالت توصیف کرده است که نباید به خاطر مصالح دنیوی و چند روز زندگی آن را به کانون فساد و تباهی و ظلم و تعدی کشاند.

گویی بداخلاقی در جامعه ما نهادینه شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود شعار دولت خود را اخلاق اعلام کرد و ابراز داشت: بداخلاقی ها در جامعه ما از مناظرات سال ۸۸ آغاز شده و همچنان نیز ادامه دارد در فضایی که در آن تهمت، افترا، دروغ بستن و بد اخلاقی ها موج می زند.

کواکبیان با انتقاد از هجمه سنگین بداخلاقی ها علیه هاشمی رفسنجانی به عنوان رئیس تشخیص مصلحت نظام افزود: هنوز شورای نگهبان نظرش را اعلام نکرده، عده ای فراتر از قانون و نظر این شورا به تخریب چهره انقلابی و تلاش گر انقلاب هاشمی رفسنجانی روی آورده اند در حالی که در کمتر از هشت ماه گذشته هاشمی مورد تایید مقام معظم رهبری در انتصاب به مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ما که مدعی حکومت اسلامی هستیم لحظه ای از بداخلاقی ها غافل نشدیم و به جای ایجاد فضای معنوی و آرامش در جامعه همیشه به دنبال برخی ناهنجاری ها و بداخلاقی ها بودیم که در شأن ما نیست.

این فعال سیاسی و مطبوعاتی این بداخلاقی ها را معیار حاکمیت غرب و نظام سکولار اعلام کرد و ادامه داد: ما باید سرمایه های معنوی خود را اعم از اخلاق، عدالت و ارزش های متعالی انسانی پاس بداریم و تنها به فکر مادیات و احوالات چند روزه دنیا نباشیم.

دبیر کل حزب مردم سالاری با اشاره به اینکه شعار من زنده باد اصلاحات است، گفت: اصلاح طلبان نه تنها درصدد براندازی نظام نیستند و مخالفتی با خط ولایت ندارند بلکه در چارچوب نظام به اصلاحات معتقدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کواکبیان در پایان سخنان خود ترویج اخلاق را وظیفه رئیس دولت و زیر دستان اعلام کرد و گفت: اگر جامعه به سمت رشد و تعالی حرکت نکند و روز به روز پس روی داشته باشد در آن صورت فاتحه آن جامعه خوانده شده است.