به گزارش پارس سیدعلی طاهری در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ، خاطر نشان کرد: اگر شورای نگهبان به هر دلیلی کاندیدای یا نامزدی را رد کرد قانون پیش بینی کرده که چطور در قبال این رد صلاحیت موضع بگیرد و از طریق قانونی مسئله پیگیری کند.

وی ادامه داد: پیش بینی شده که اگر کسی نسبت به احراز عدم صلاحیت خودش اعتراضی دارد از چه شرایطی باید آن را پیگیری کند راهکار قانونی این مسئله دیده شده و آنها فرصت دارند براساس قانون برای تجدید نظر عمل کنند اما کاندیداها باید براساس قانون پیش بروند و از کشاندن اینگونه مسائل به سطح جامعه جلوگیری کنند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس خاطر نشان کرد: نقطه بعدی این است چه بعد از احرازصلاحیت و چه بعد از آن کاندیداها باید نسبت به سایر رقبای اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند یعنی توانمندی ها و برنامه های خودشان را برای اجرای کشور معرفی کنند و اگر هم نقدی نسبت به نامزدهای دیگر دارند نقد منصفانه باشد و از تخریب شخصیت ها بپرهیزند. به عبارتی با حذف احترام نامزد رقیب، او را نقد کنند.

نماینده مردم گرگان تاکید کرد: نقد غیرمنصفانه، خلاف قانون عمل کردن، تخریب شخصیت به جای نقد عملکرد وتفکر، نسبت های دروغ دادن و اتهام زدن از مصادیق بداخلاقی انتخاباتی به شمار می رود.