به گزارش پارس نیوز، 

«ولفگانگ ایشینگر» رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ به پیام‌های «دونالد ترامپ»‌رئیس‌جمهور آمریکا در شبکه اجتماعی توئیتر واکنش نشان داد.

ایشنگر در این مورد به رادیو آلمان گفت: «توئیت‌های ترامپ بدترین شکل سیاست خارجی هستند به خصوص که وی به مواردی اشاره کند که از آنها سر در نمی‌آورد.»

این مقام آلمانی از کشورهای اروپایی خواسته است که درباره سوریه به راهبردی مشترک برسند. ضمن اینکه آلمان هم باید به تنهایی تلاش کند تا یک حمله نظامی را رد کند و گفت: «در زمینه بحران سوریه، اروپا و آلمان چه کار می‌کنند تا جایگاه اتحادیه اروپا را تبیین کنند؟»

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به تازگی  بعد از آنکه روسیه را با حمله موشکی واشنگتن به دمشق تهدید کرد، در یک پیام توییتری جدید گفت که روابط کشورش با روسیه در حال حاضر بدتر از هر زمان دیگری است. وی در این پیام توییتری در ارتباط با روابط با روسیه گفت: «روابط ما با روسیه در حال حاضر بدتر از هر زمان دیگری است و این (هر زمان) شامل جنگ سرد (هم) می‌شود. دلیلی ندارد که اینطور باشد. روسیه به ما برای اقتصاد خود نیاز دارد، چیزی که انجام آن بسیار ساده است، و ما نیاز به همکاری همه کشورها داریم. رقابت تسلیحاتی را متوقف کنید؟»

رئیس‌جمهور آمریکا پیش از این اوایل روز چهارشنبه گذشته  تلویحاً اعلام کرد که این کشور به زودی به سوریه حمله می‌کند. وی در توییتر نوشت: «روسیه ادعا کرده که هر موشکی و تمام موشک‌هایی که به سمت سوریه شلیک شود را ساقط می‌کند. آماده باش روسیه، چراکه آن‌ها (موشک‌ها) دارند می‌آیند؛ زیبا، جدید و هوشمند.!»

او بار دیگر با تکرار توهین‌هایش علیه رئیس‌جمهور سوریه، «بشار اسد» را «حیوان» خوانده و مدعی شده است که او از کشتن مردم سوریه با استفاده از تسلیحات شمیایی لذت می‌برد.

ترامپ روز (پنجشنبه) با عقب‌نشینی از موضع قبلی خود در توئیتر نوشت: «هرگز نگفتم چه زمانی حمله به سوریه صورت می‌پذیرد. شاید خیلی زود باشد یا شاید هم اصلا زود نباشد.»

تروریست‌ها در شامگاه شنبه (11 فروردین) با گاز شیمیایی به غیرنظامیان در شهر دوما واقع در غوطه شرقی دمشق حمله کردند. در این حمله نزدیک به 100 نفر کشته شده و صدها تن دیگر نیز مجروح شدند.