به گزارش پارس حجت الاسلام احمد سالک عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت وگو با خبرگزاری تسنیم، اجرای قوانین مختلف را باعث بالا بردن قدرت کشور دانست و اظهار داشت: قانون فصل الخطاب است و همه باید به آن تن بدهند.
وی با بیان اینکه باید قانون را اجرا کرد و قانون اساسی تکالیف شورای نگهبان را مشخص کرده است، گفت: در این جهت ۶ نفر از فقها و ۶ نفر از حقو قدانان، عضو شورای نگهبان هستند و نظام جمهوری اسلامی ۳۵ سال است که به این نهاد اعتماد دارد و واقعا این شورا تا کنون به وظایفش به خوبی عمل کرده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، نکته بعدی را پرهیز از برخورد با تصمیمات شورای نگهبان عنوان کرد و اظهار داشت: حضرت امام (ره) در جهت احترام به شورای نگهبان سخنی دارند که" اگر کسی گفت تصمیم شورای نگهبان کذا است، مفسد است" .
حجت الاسلام سالک تاکید کرد: حرکت های سیاسی کاری و سیاست زدگی در جهت تضعیف قدرت حاکم بر قانون در جهت تقویت مبانی شرعی و قانون اساسی است، بنابراین اگر شورای نگهبان تضعیف شود، هم قانون اساسی و هم مسائل شرعی تضعیف شده است.
وی با بیان اینکه یکی از مهمترین وظایف شورای نگهبان احراز و یا عدم احراز صلاحیت کاندیداهاست، تصریح کرد: برای شورای نگهبان فرقی ندارد که آقای هاشمی و یا فرد دیگری را بررسی کند بلکه وظیفه شورا احراز یا عدم احراز صلاحیت افراد است.

عضو جامعه روحانیت مبارز افزود: ۶۸۶ نفر برای ریاست جمهوری ثبت نام کرده اند که تعداد زیادی از آنان رد می شوند البته باید تا روز سه شنبه صبر کنیم تا شورای نگهبان نتایج را اعلام کند و در آن زمان می توانیم اعلام نظر کنیم، اما این جوسازی ها علیه شورای نگهبان درست نیست.
سالک با اشاره به سخنان اخیر علی مطهری و با تاکید بر اینکه ردصلاحیت شدن هاشمی به معنای ضربه به نظام نیست، بلکه در روند اجرای قانون این تصمیم گرفته شده است، گفت: نمی دانم آقای مطهری این مواضعی که می گیرد بر اساس چه مبانی ای است؛ مواضع وی باعث تهیه خوراک برای رسانه های بیگانه و دشمنان شده است.
وی در پایان این گفت وگو اظهار داشت: بنده به آقای مطهری توصیه می کنم که دقت بیشتری در بیان سخنانش داشته باشد.