به گزارش پارس نیوز، 

ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد  با اشاره به نوسانات بازار ارز در کشور گفت: انتقادی که به دولت وارد است این است که تیم اقتصادی‌اش یک تیم اقتصادی منسجمی نیست و ما حرف واحدی از دولت در ارتباط با موضوع ارز نمی‌شنویم و هر کسی اظهارنظری می‌کند، یکی قیمت دلار را بالای 7 هزار تومان اعلام می‌کند، یکی می‌گوید بالا رفتن قیمت دلار خوب است و یکی می‌گوید نه، باید قیمت دلار پایین باشد.

وی ادامه داد: باید در تیم اقتصادی دولت یک حرف واحد زده شود و به جامعه یک پیام واحدی منتقل شود و به عنوان مثال وقتی دولت می‌گوید دلار 4 هزار و 200 تومان است، مشاورین دولت، وزرا و... باید همین را بگویند و حرف‌های دیگری مبنی بر اینکه باید قیمت دلار بالا برود و... نباید مطرح شود و لذا این انتقاد به دولت وارد است که تیم اقتصادی‌اش تیم منسجم و واحدی نیست.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امروز دیگر فصل تقاضا برای خرید دلار به منظور انجام سفرهای خارجی نیست، و لذا این افزایش قیمت دلار جنبه روانی دارد.

ابوترابی خاطرنشان کرد: نکته دیگر این است که در کشور نقدینگی و پول‌های سرگردان زیاد است و چون متأسفانه بازار مسکن در حال رکود به سر می‌برد، ما از یک سو با مشکل افزایش نقدینگی و از سوی دیگر با معضل بیکاری مواجهیم که در اینجا این نقد نیز به دولت وارد است که چرا بازار مسکن را به راه نمی‌اندازد که هر دوی این مشکلات به صورت توأمان مرتفع شود.

وی افزود: مرکز پژوهش‌های مجلس و رئیس کل بانک مرکزی پیشنهادی را ارائه کرد، اما متأسفانه گوش شنوایی وجود ندارد و این پیشنهاد این بود که سهام سرمایه‌گذاری‌های پرسود همانند پتروشیمی، پالایشگاه و نفت را در بورس داشته باشیم و تجربه هم نشان داده که مردم ظرف مدت زمان کمتر از ده دقیقه تمام سهام را خریداری می‌کنند و به جای اینکه به شرکت‌های توتال و امثال آن بدهیم که همه آنها هم ما را سر کار گذاشته‌اند و هیچ اقدام مؤثری انجام نداده‌اند، اعلام عمومی کنیم و این سرمایه‌های خُرد و سرگردان در کشور را جذب کنیم و یک کار عمده اشتغالزای پرسود ایجاد شود و دستمان را هم برای انجام این کار پیش دشمن دراز نکنیم و نگاهمان هم به دست آنها نباشد.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شوری اسلامی در پایان گفت: اما متأسفانه در دولت اراده‌ای برای این کار وجود ندارد و سؤال اینجاست که چرا دولت در این زمینه کوتاهی می‌کند و سازوکاری را برای این موضوع درنظر نمی‌گیرد تا ما در آینده شاهد دلال‌بازی‌ها در بازار دلار نباشیم.