به گزارش پارس نیوز، 

در حالی که رسانه‌ها پر است از شایعات آمادگی آمریکا برای حمله به سوریه و پس از لغو سفر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به پرو برای «نظارت بر پاسخ به سوریه»، حالا خبر لغو سفر «جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا منتشر شده است.

آمریکا و هم‌پیمانانش در غرب اصرار دارند که شنبه شب در منطقه دوما در غوطه شرقی سوریه، ارتش سوریه به غیرنظامیان با سلاح شیمیایی حمله کرده است؛ دمشق از همان ابتدا این اتهام را رد کرد و حتی امروز از مجامع بین‌المللی خواست که برای راستی‌آزمایی این ماجرا، کارشناسان خود را به دوما بفرستند.

دولت آمریکا هنوز «نظری قطعی» در خصوص عامل حمله ادعایی در دوما ندارد ولی ترامپ که رئیس این دولت است، سریعاً پس از انتشار خبر حمله دوما گفت که دولت سوریه با حمایت ایران و روسیه بر علیه مردم خودش جنایت کرده و باید بهای این کار را بپردازد. نیویورک‌تایمز همان روز اول در گزارش خود پیش‌بینی کرد که اقدام آمریکا، شامل یک حمله موشکی مانند حمله فروردین سال گذشته خواهد بود.

در بهبوهه انتشار این اخبار، امروز کاخ سفید اعلام کرد که ترامپ برای «نظارت بر پاسخ به سوریه» سفرش به آمریکای لاتین را لغو کرد؛ این خبر ساعاتی پس از آن منتشر شد که رسانه‌ها از استقرار ناوشکن «دونالد کوک» در نزدیکی بندر طرطوس و حرکت ناو هواپیمابر «هری ترومن» به سمت آسیای غربی خبر دادند.

حالا هم آنطور که شبکه خبری ای. بی. سی. نیوز خبر داده، جیمز متیس که بنا بود امروز به سمت ایالت نوادا و سان‌فرانسیسکو برود، سفرش را بخاطر «تنش‌های فزاینده با سوریه» لغو کرده است.

برنامه کاری جیمز متیس فعلاً بر این قرار است که پنج‌شنبه عصر به سمت نیویورک پرواز کند؛ هنوز در خصوص اینکه آیا این سفر هم لغو شده یا کماکان به قوت خود باقی است، خبری منتشر نشده است.