به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، نخستین محکوم علیه که حکم صادره در مورد او به اجرا در آمد، « محمد حیدری» نام داشت که اطلاعاتی در زمینه مسایل مختلف امنیتی و اسرار کشور را تهیه و در ملاقات های مکرر خود با عوامل موساد در خارج از کشور، در اختیار آنان قرار داده و در این زمینه مبالغی نیز بعنوان دستمزد دریافت کرده بود.

محکوم علیه دیگر « کورش احمدی» نام دارد که ضمن ارتباط گیری با عوامل سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) اطلاعات کشور در زمینه های مختلف را جمع آوری و در اختیار آنان قرار می داد.

در پی تکمیل تحقیقات، پرونده اتهامی نامبردگان با صدور کیفرخواست به دادگاه انقلاب اسلامی تهران ارسال و دادگاه پس از تشکیل جلسه با حضور نماینده دادستان و وکلای مدافع متهمان، اتهام آنان را در حد محارب تشخیص و نامبردگان را به اعدام محکوم کرد. احکام صادره از سوی دیوان عالی کشور نیز مورد تایید قرار گرفته بود.

جاسوس سیا در ایران که بود؟


" کوروش احمدی" یا همان جاسوس ویژه سازمان سیا که صبح امروز به دار مجازات آویخته شد، از ابتدای دهه ۹۰ میلادی همکاری خود را با این سازمان اطلاعاتی و تروریستی آغاز کرد.

تلاش وی برای افشای اطلاعات مهم نظامی و ارائه آنها به همپیمانان آمریکایی اش با هدف تثبیت موقعیت خود در این سازمان جاسوسی بود از همین جهت او به عنوان یکی از جاسوسان مهم سیا شناخته شد.

احمدی پس از تثبیت موقعیت خود در سازمان سیا طی سفرهای متعدد به ایران تلاش های گسترده ای جهت کسب اطلاعات محرمانه کشورمان برای آمریکا یی ها کرد و در همین شرایط نیز از جذب و به کارگیری نیروهای مختلف برای خود نیز غافل نبود.
این جاسوس سیا با تشکیل تیم جاسوسی و نفوذ در بخش های مختلف کشور فعالیت های معاندانه خود را ادامه می داد و اقداماتی برای راه اندازی شبکه جاسوسی در کشور در خدمت به سیا داشت که البته دوام چندانی نداشت.

جاسوس سیا در دام

با اوج گیری فعالیت های جاسوسی احمدی در کشورمان مسیر تبادل اطلاعات و ارتباطی وی با اعضای تیم جاسوسی اش شناسایی و اقدامات براندازانه وی ره گیری شد که بالاخره با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) در وزارت اطلاعات، این جاسوس خودفروخته شناسایی و تیم معاند و سرسپرده به اربابان آمریکایی وی متلاشی شد.

پس از دستگیری جاسوس سیا در ایران، بازجویی ها از وی آغاز و احمدی به تمامی فعالیت های خود اعتراف کرد، شبکه گسترده جاسوسی وی شناسایی و ارتباط این جاسوس با سرویس های اطلاعاتی بیگانه رو شد.

کوروش احمدی پس از طی مراحل قانونی به اعدام محکوم و با تایید دیوان عالی کشور سحرگاه امروز یکشنبه (۲۹ اردیبهشت ماه) به دار مجازات آویخته شد.

جزییات فعالیت های کوروش احمدی و شبکه جاسوسی گسترده وی به زودی از رسانه ملی به صورت مستند پخش خواهد شد.

اطلاعیه وزارت اطلاعات درباره اعدام جاسوس ها

وزارت اطلاعات پس از اعدام این دو جاسوس اطلاعیه ای صادر کرد.

متن این اطلاعیه به شرح ذیل است:

به استحضار ملت شریف ایران می رساند که با تلاش های چندین ماهه و شبانه روزی سربازان گمنام امام زمان (عج) و با بهره گیری از همکاری مؤثر هموطنان گرانقدر و با اعمال گسترده ترین روش های تخصصیِ ضدجاسوسی در داخل و خارج از کشور، نهایتاً دو تن از سرشبکه های جاسوسی متعلق به سازمان های اطلاعاتی آمریکا (سیا) و رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی (موساد) همراه با شبکه های عامل آنها شناسایی و با مساعدت به هنگام و همه جانبه مرجع محترم قضایی بازداشت شدند.

در مرحلۀ بعدی با ادامه تحقیقات و دریافت سایر اطلاعات و اعترافات دقیق جاسوسان و تکمیل پرونده آنها در دادگاه های صالحه محاکمه و به جرم خیانت به کشور، محکوم به اعدام شده و سحرگاه امروز به سزای اعمال ننگین خود رسیدند.

دو جاسوس اعدام شده با سوء استفاده از دسترسی های مستقیم و غیرمستقیم خود به پاره ای اطلاعات مهم و طبقه بندی شدۀ کشور، مورد تطمیع سرویس های اطلاعاتی دشمن قرار گرفته بودند و اگرچه سربازان گمنام امام زمان (عج) پس از اشراف بر روند خائنانه انتقال اطلاعات کشور به بیگانگان، بطور نامحسوس وارد آن چرخه شده و به میزان قابل توجهی، اطلاعات هدایت شدۀ مورد نظر را به دشمنان ملت ایران تزریق نمودند، با این حال متأسفانه پیش از مقطع مورد بحث، دو جاسوس معدوم خیانتی نابخشودنی به کشور عزیز اسلامی روا داشته بودند.

شایان ذکر است که سرویس های اطلاعاتی حریف با تمرکز بر نقاط ضعف بارز برخی افراد سست عنصر و طمّاع و با بهره گیری از شیوه های نوین و پوشش هایی همچون دعوت به کنفرانس های بین المللی، منطقه ای، علمی، تخصصی، هم اندیشی و یا به بهانۀ کاریابی، نظرسنجی تلفنی، مصاحبه با شبکه های ماهواره ای فارسی زبان و… ، چنان افرادی را به استخدام خود در آورده و در مسیر خیانت به کشور و هم میهنان خود قرار می دهند.

وزارت اطلاعات در این ایام مبارک، ضمن شکرگزاری خاضعانه به درگاه احدیت و با تشکر صمیمانه از احساس مسئولیت و همکاری بی شائبه و کارگشای مردمی در شناسایی جاسوسان وابسته به سرویس های اطلاعاتی دشمن، همچنان از هم میهنان عزیز و ارجمند تقاضای مساعدت به خادمانِ خاموش و جان بر کف خویش را دارد.

همچنین اعلام آمادگی می نماید تا معدود افرادی که به صورت آگاه یا ناآگاه و به هر شکلی احتمالاً در دام سرویس های اطلاعاتی بیگانه قرارگرفته اند را راهنمایی و برای خروج از چنبرۀ دشمن، مساعدت نماید.

اطلاعات تکمیلی پیرامون سایر ابعاد پروندۀ فوق الذکر متعاقباً به استحضار ملت سرافراز ایران اسلامی خواهد رسید.