به گزارش پارس نیوز، 

ارتش رژیم صهیونیستی یکشنبه (دیروز) ساخت دیوار حائل در مقابل شهرهای «کفرکلا و العدیسه» در جنوب لبنان و در طول نوار مرزی میان این دو شهر و فلسطین اشغالی را از سر گرفت.

بر اساس گزارش وبگاه «عرب 48»، «یعقوب الصراف» وزیر دفاع لبنان در واکنش به این موضوع اعلام کرد: دولت اسرائیل مسئول هر اقدام خصمانه در هر منطقه از لبنان است.

الصراف به نقض مکرر حریم هوایی لبنان توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی و پهپادهای این رژیم نیز پرداخت، آن را محکوم کرد و گفت: این موضوعی است که نمی‌توان در این باره سکوت کرد.

وی سپس از جامعه بین‌المللی درخواست کرد برای جلوگیری از این اقدامات رژیم صهیونیستی در کنار لبنان بایستد.

هنوز میان لبنان و رژیم صهیونیستی در 13 نقطه مرزی اختلاف وجود دارد و لبنان ساخت این دیوار را نقضی حریم هوایی خود می‌داند.

در اولین واکنش به این اقدام دیروز چندین جوان موتورسوار در حالی که پرچم‌های حزب‌الله را در دست داشتند در برابر مسیر ذکر شده تجمع کردند و شعارهایی علیه رژیم صهیونیستی سر دادند.

رژیم صهیونیستی حدود 3 سال است (از 2016 تا کنون) که سعی می‌کند این دیوار حائل در مرز لبنان را بسازد.

واکنش لبنان به ازسرگیری ساخت دیوار حائل توسط رژیم صهیونیستی

واکنش لبنان به ازسرگیری ساخت دیوار حائل توسط رژیم صهیونیستی

قرار است ارتفاع این دیوار 8 متر باشد و حتی در برخی مناطق به ویژه مناطق نزدیک به شهرک‌های اسرائیلی به بیش از 10 متر برسد. رژیم صهیونیستی مدعی شده هدف از ساخت این دیوار آن است که مانعی در برابر گردان «رضوان» حزب الله باشد، گردانی که به گفته تل‌آویو شامل دهها مبارز آموزش‌دیده برای نفوذ به فلسطین اشغالی و شهرک‌های صهیونیستی است.

عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس