به نقل از آناتولی، وزارت خارجه ترکیه امروز یکشنبه و درحالی که بیش از ۲ ماه از آغاز تجاوز نظامی ارتش این کشور به خاک سوریه می گذرد در بیانیه ای حمله شیمیایی روز گذشته به شهر دوما واقع در غوطه شرقی سوریه را به شدت محکوم کرد.

 

در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه ترکیه بدون اشاره به تداوم عملیات نظامی آنکارا در خاک سوریه بر خلاف موازین بین المللی و بدون کسب مجوز از دولت قانونی دمشق در این خصوص آمده است: حمله با گاز سمی به دوما را به شدت محکوم می کنیم. این حادثه به منزله نقض مجدد قطعنامه‌های ۲۱۱۸، ۲۲۰۹ و ۲۲۳۵ شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه است.

این در حالیست که منابع محلی از وقوع حمله شیمیایی به شهر «دوما» در نزدیکی پایتخت سوریه خبر داده اند.

گزارشات اولیه از کشته شدن ۷۵ نفر و مصدوم شدن حداقل ۱۰۰ نفر حکایت دارد.

وزارت دفاع روسیه روز شنبه هفته جاری هشدار داده بود گروه‌های تروریستی «جیش الاسلام» و ارتش آزاد قصد دارند با استفاده از گاز شیمیایی، به شهر دوما در غوطه شرقی دمشق حمله کنند.

گفتنی است، دولت سوریه بر اساس توافق خود با سازمان منع استفاده از تسلیحات شیمیایی در سال ۲۰۱۳، ذخائر اینگونه تسلیحات را تحت نظر بازرسان این سازمان کاملاً نابود کرده بود.

سال گذشته، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با بهانه قرار دادن حمله شیمیایی دولت سوریه به خان شیخون، بیش از ۷۰ موشک به پایگاه هوایی الشعیرات در استان حمص واقع در سوریه شلیک کرد.