علی اکبر ولایتی  مشاور امور بین الملل مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای هیات والدای روسیه و آندری بیستریسکی که عصر امروز یکشنبه ۱۹ فروردین انجام شد، ضمن خوش آمدگویی به هیات روسی گفت: این دیدار برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است؛ ما در گذشته نیز با دوستان روس خود در هیات های مختلف دیدار داشته ایم، ولی با عنوان گروه والدا این دیدار بسیار مغتنم است.

ولایتی درباره سابقه روابط میان ایران و روسیه گفت: ما همواره سابقه طولانی در مذاکره با دوستان روسی و قبل تر شوروی داشته ایم. از سال 2004 که این گروه تاسیس شد، این نخستین بار است که به تهران سفر می کنند.

مشاور امور بین الملل مقام‌معطم رهبری با اشاره به ضرورت های توسعه همکاری ها افزود: ایران و روسیه در زمینه های مختلف روابط خود را توسعه داده اند و این روند با عزم و اراده جدی مسئولان عالی دو کشور ادامه خواهد یافت.

بیستریتسکی هم در این دیدار ضمن ابراز خرسندی گفت: توضیحی که از سابقه روابط دادید به خوبی مشخص کرد که روابط دو کشور را بسیار بهتر از ما می شناسید.

وی افزود: امیدواریم این دیدار تاثیر زیادی در توسعه روابط دو کشور داشته باشد. من قبل از این دیدار با دکتر ظریف، وزیر امور خارجه ایران دیدار داشتم و رایزنی های خوبی داشتیم.

رئیس هیأت والدای روسیه اعتماد و شناخت متقابل را دو عنصر اصلی در روابط میان ایران و روسیه خواند و گفت: اعتماد و شناخت میان دو طرف برای ارتقای روابط بسیار لازم است، به ویژه در دنیایی که در حال تغییر است و آینده روشن و دقیقی ندارد.

در ادامه این دیدار دو طرف در خصوص توسعه روابط به بحث و تبادل نظر پرداختند.