یک منبع مطلع سوری با بیان اینکه تروریست‌های غوطه شرقی در لبه پرتگاه قرار گرفته‌اند، تأکید کرد که ارتش سوریه نیازی به استفاده از سلاح شیمیایی ندارد.

یک منبع آگاه در سوریه متهم کردن دمشق به استفاده از سلاح شیمایی علیه تروریست‌های غوطه شرقی را حربه سعودی‌ها برای نجات آن‌ها دانست و تأکید کرد که ارتش سوریه هیچ نیازی به استفاده از سلاح شیمیایی را ندارد.

به نوشته خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) این منبع مطلع ادامه داد: ارتشی که با قدرت در حال پیشروی است، نیازی به استفاده از سلاح شیمیایی ندارد و تروریست‌ها با رسانه‌هایشان تلاش دارند با متهم کردن ارتش سوریه، خود را نجات دهند.

او افزود: در این میان عربستان اصلی‌ترین نقش را دارد و تلاش می‌کند مزدوران خود را نجات داده و بوسیله رسانه‌های خود، فرصتی برای پیاده‌سازی پروژه‌های آمریکایی-صیونیستی ایجاد کند.

به گفته این منبع سوری، تروریست‌ها به بن بست رسیده و ارتش سوریه آن‌ها به لبه پرتگاه کشانده است که این اتفاق نظام سعودی را وارد عمل کرده تا نمایش سیاسی و رسانه‌ای به راه بیندازد.

اخیرا رسانه‌های وابسته به جریان سعودی در منطقه مدعی استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمیایی در شهر دوما، آخرین پایگاه تروریست‌های «جیش الاسلام» در غوطه شرقی شده‌اند.

دبیرکل سازمان ملل در بیانیه‌ای در این زمینه گفته که این سازمان، «در موقعیتی نیست که گزارش‌ها درباره استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه را تایید کند».