به گزارش پارس نیوز، 

حمید گرمابی در نشست خبری با اصحاب رسانه در محل شورای شهر نیشابور اظهار داشت: صندوق علویه که مشکلات متعددی را برای مردم ایجاد کرده، در هیچ جایی ثبت‌ نشده است و مجوز ندارد و باید از طریق مراجع قضایی پیگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: مشکل صندوق پیوند نیز باید از مراجع بالاتر پیگیری شود، چراکه میزان دارایی‌ها و بدهی‌های این صندوق اصلاً متناسب نیست.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح تقسیمات کشوری تأکید کرد: قرار بود آخرین چهارشنبه سال گذشته جلسه‌ای برگزار شود تا وضعیت بخش زبرخان مشخص شود که برگزار نشد، همچنین در حال پیگیری بخش عشق‌آباد و سرولایت هستیم که مشکلاتی بر سر راه آن‌ها هست.

هم شهر و هم کشور ما از مدیریت ضعیف صد در صد ضربه دیده است

وی توضیح داد: هم شهر و هم کشور ما از مدیریت ضعیف صددرصد ضربه دیده است و باید شایسته‌سالاری ملاک مدیریت قرار گیرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اشتغال و کمبود آب کم‌کم به بحران تبدیل می‌شود، آب در حال حاضر در برخی بخش‌ها بحران ایجاد کرده است.

گرمابی تأکید کرد: در شرایط فعلی قوانین حق آب رودخانه‌ها دیگر جوابگو نیست و طی هماهنگی‌های شده قرار است مشکلات به‌ صورت کدخدا منشی حل شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به راه‌های مختلف کاهش مصرف آب گفت: تسطیح زمین با لیزر باعث 20 درصد کاهش مصرف آب و کشت گلخانه‌ای باعث کاهش مصرف آب به 10 درصد خواهد شد که این روش در تمامی کشورهای توسعه‌یافته در حال انجام است.

هیچ‌وقت 100 درصد موافق سیاست‌های دولت نبوده‌ام

وی با اشاره به عدم همراهی کامل دولت گفت: هیچ‌وقت 100 درصد موافق سیاست‌های دولت نبوده‌ام و در برخی مباحث نظرات مختلفی دارم، دولت 700 هزار میلیارد ریال برای اشتغال تخصیص داده است و نحوه هزینه آن مشخص نیست و معلوم نیست به چه روشی می‌خواهد اشتغال ایجاد کند.

گرمابی با اشاره به نام‌گذاری امسال با نام سال حمایت از کالای ایرانی تصریح کرد: قانون باید خیلی شفاف‌تر و دقیق‌تر نوشته شود و نباید تولیدکننده از فضای ایجادشده سوءاستفاده کند و محصول بی‌کیفیت به بازار تزریق کند.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قاچاق در سطح کشور کاهش‌یافته است، هرچند قاچاق خرد هنوز هم هست، اما تأثیرگذار نیست، حل مشکل قاچاق به‌ صورت عمده و یا عدم ثبت در مبادی ورودی نیازمند توجه کل نظام جمهوری اسلامی ایران را دارد.

فرهنگ مالیات در کشور جا نیفتاده است

وی با اشاره به قانون مالیات بر ارزش‌افزوده و عدم موفقیت اجرای آن به‌صورت کامل گفت: قرار است زنجیره دریافت مالیات بر ارزش‌ افزوده امسال کامل شود و زنجیره اصلی ایجاد شود، اما باید قبول کنیم که هنوز فرهنگ مالیات در کشور ما جا نیفتاده است.

گرمابی تأکید کرد: در حال حاضر امید به نتیجه رسیدن دریافت مالیات بر ارزش‌افزوده ندارم، چون فرهنگ آن ایجاد نشده است، حتی زمانی که در کانادا برای تحصیل رفته بودم، فروشگاه‌هایی که فروشنده آن از بعضی از کشورها بود برای پرداختن یا نپرداختن مالیات بر ارزش‌افزوده از خریداران سؤال می‌پرسید.

امیدوارم هرچه زودتر رأی نمایندگان در مجلس شفاف شود

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح اعاده اموال نامشروع مسؤولان در مجلس گفت: در بطن این قانون تناقض وجود دارد، حرف زدن از انجام این کار راحت است، اما به اجرا درآوردن آن به این راحتی‌ها نیست.

وی تأکید کرد: برخی نمایندگان که در ابتدا این طرح را امضا نکردند پس‌ از اینکه از سمت افکار عمومی و حوزه انتخابیه خود تحت‌ فشار قرار گرفتند، این طرح را امضا کردند، اما گفتند به آن رأی نخواهیم داد.

گرمابی افزود: امیدوارم هرچه زودتر به‌جایی برسیم که رأی نمایندگان در مجلس شفاف شود تا مردم واقعاً بدانند که نمایندگانشان به چه طرح‌هایی رأی می‌دهند.