به گزارش پارس به نقل از فارس، یعیر لاپید، وزیر دارایی اسرائیل در گفت وگو با روزنامه نیویورک تایمز گفت که بیت المقدس نباید پایتخت کشور آینده فلسطین باشد. بیت المقدس یک مکان نیست، یک ایده است. بیت المقدس پایتخت اسرائیل است.

وی در رابطه با موضوع شهرک سازی گفت که هیچ اقدامی برای ممانعت از توسعه طبیعی شهرک سازی در کرانه باختری انجام نخواهد داد. لاپید مدعی شد: طبق مرزهای ۱۹۶۷، شرق بیت المقدس باید در دستان اسرائیل باقی بماند.

وزیر دارایی اسرائیل با خودداری از اظهارنظر درباره مسائل امنیتی نظیر ایران، ابراز امیدواری کرد، دیدار آتی جان کری، وزیر خارجه آمریکا از منطقه باعث از سرگیری مذاکرات صلح با فلسطینی ها شود. هر چند او تردید دارد، اسرائیل با فلسطینی ها بر سر تمایل آنها برای ایجاد کشور فلسطین به توافق برسد.

لاپید در این باره گفت: اسرائیلی ها خواستار صلح و امنیت هستند و فلسطینی ها خواهان صلح و عدالت و این دو، از یکدیگر بسیار متفاوت هستند و این فاصله عمیقی است که باید از میان برود.

وی به روزنامه نیویورک تایمز گفت: هر چند از زمان تصدی پست وزیر دارایی، نه با فلسطینی ها دیدار کرده ام و نه با جان کری در بیت المقدس دیدار کرده ام، با این حال، متعهد می شوم حامی این ابتکارعمل باقی بمانم و هر چه از دست من بر می آید برای ادامه این مسیر انجام دهم.