به گزارش پارس به نقل از تسنیم،

 

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

 

بسمه تعالی

 

و ما تفرقوا الا من بعد ما جاءهم العلم بغیا بینهم و لو لا کلمه سبقت من ربک الی اجل مسمی لقضی بینهم و ان الذین اورثوا الکتاب من بعدهم لفی شک منه مریب (شوری- ۱۴)

 

ملت شریف ایران

 

هر روز که به انتخابات ریاست جمهوری یازدهم نزدیک می شویم، فضایی که قرار است در آن حماسه سیاسی رقم بخورد، پیش روی ما، با شفافیت بیشتری نمایان می شود. آنچه واقعیت دارد نقطه عطف مهم و اثرگذاری است که تعیین چگونگی رقم خوردن آن به ملت واگزار شده است. هنگامه ای که انتخاب به معنای حقیقی خود می تواند سرنوشت ساز باشد و آینده ای را بسازد، آینده ای از آن ما، برای ما و آنگون که می پسندیم، نه آنگونه که برایمان پسندیده اند.

 

اکنون هنگامه دوباره چشاندن تجربه سخت شکست به دشمنان قسم خورده این ملت است. ما نام این دشمن را نظام شیطانی سرمایه داری با همه دست های پنهان و پیدایش در داخل و خارج کشور، می گذاریم، و نقطه مقابلش و بهترین جایگزین ممکن برای آن که چند دهه است، حیات آن را تهدید می کند، اسلام می دانیم. مراد ما از پیشرفت اسلامی، نگرش و رویکردی است که در دوره کنونی و به اقتضاء شرایط موجود می تواند بهترین انتخاب برای ادامه ایستادگی و مقاومت ملت بزرگ ایران بر اهداف و آرمان های خود باشد.

 

دشمنان ما از آن حیث دشمن تلقی می شوند که در مبانی و مبتدای حرکتشان، تفاوت های فاحش و مشخصی با ما و آرمان های ما دارند. سرمایه داری آنگونه که اومانیسم، در ریشه و مبنای آن تفسیر کرده است، نقطه عزیمت خود را انسان می داند، و اتفاقا این گذاره تا به اینجا، همان سخنی است که در نگاه اسلامی به جامعه نیز مورد تأکید قرار دارد. اما آنچه محل اختلاف اساسی است، ماهیت این انسان است. تفسیر اومانیسم از انسان، همان موجود متوقف در چارچوب های مادی است، همان که با نام حیوان ناطق از آن یاد می شود. حیوانی که بر روی دوپا راه می رود و تنها تفاوتش با سایر حیوانات، استفاده از ابزار و چیزی به عنوان عقل، برای ارضای بهتر غرائزش است. این موجود تا آنجا که این غریزه اش به او اجازه دهد می تواند از ظرفیت های این دنیا استفاده کند تا بهتر بخورد و بیاشامد و این همان هدف متعالی برای حیات اوست. هدفی که وصول به ان با هر وسیله ای توجیه می شود.

 

این تفسیر از انسان دقیقا همان نگرش شیطان است. روزی که برای طغیان در برابر خدای خود، دلیل آورد که من از این موجودی که ساخته ای برترم. موجودی که در زمین فساد می کند و خون هم نوعان خود را می ریزد. آنچه اومانیسم و این شجره برآمده از آن، سرمایه داری، نسبت به انسان، تعبیر می کنند، چنین ابعادی دارد و این نظام به استناد به همین نگرشش، از ابتدا یک نظام شیطانی محسوب می شود.

 

این در حالی است که نگرش اسلام به انسان، همان انسانی است که شایسته سجده ملائکه قرار گرفته است. همان که خدا او را جانشین خود قرار داده است. مخلوقی که گستردگی توانایی هایش و آسمان پروازش را کسی به جز خدای خالق او نمی داند. چنین انسانی در محور اندیشه اسلام راستین قرار می گیرد و حرکت به سمت تعالی با چنین انسانی مقدور و میسر می شود. همان تلقی خدا از انسان.

 

پیشرفت از این منظر به معنای تحول مثبت در جامعه انسانی با چنین برداشتی است. در نظریه پیشرفت اسلامی، چون انسان به حد حیوانیاتش تنزل نیافته، و چون در منتها علیه خلیفه اللهی تعریف شده است، جامعه انسانی و تعاملات انسانی، در کمال حریت و آزادگی در پیوندی وثیق با عدالت قرار می گیرد. چراکه چارچوب ها و فراز های آن بر بستر نگرشی عادلانه از هستی انسان قرار گرفته است.

 

تفاوت عمده میان جبهه حق و جبهه باطل در اینجاست. اینکه نگاه ما به جهان و به انسان تا چه میزان، نگاهی عادلانه است. در این چارچوب سرنوشت حتی یک نفر هم اهمیت خواهد داشت. اینجا دیگر قرار نیست فردیت انسان فدای جامعه او شود و یا جامعه متناسب با تمایلات و گرایشات یک فرد تصمیم بگیرد و عمل کند. در جامعه پیشرفته اسلامی، به حکم عدالت، گرفتن فرصتها از یک فرد، سلب حق انتخاب از یک انسان، که می تواند مانع تعالی او باشد، به عنوان مصداق بارز یصدون عن سبیل الله تعین میابد. این نگرشی است که به باور ما در افق تحقق جامعه اسلامی متصور است. جامعه ای که هدف غایی انقلاب اسلامی و آرمان مقدس شهدایی است که ایثار و جانبازیشان، پر رنگ ترین تصویر افتخار آمیز ملت ایران است. آرمان بلند خمینی کبیر (ره) و جانشین صالح و مصلح اش امام خامنه ای (حفظه ا… ) .

 

ملت عظیم الشان ایران

 

با چنین رویکردی به آینده، علیرغم همه دورویی ها، تزویر ها و رفتارهای منافقانه دشمن، فضای کنونی کشور در آستانه انتخابات ریاست جمهوری، فضایی شفاف و قابل تشخیص به نظر می رسد. به طوری که درک درست از این فضا و امکان اتخاذ موضعی درست، در راستای منافع ملی، برای خواص سیاسی مقدور و در دسترس است. در این میدان گروهی با توجه به در دست داشتن بخشی از قدرت، بدون نگرانی از واکنش ملت مسلمان ایران، آشکارا مشی اسلام گرایانه را نفی می کنند و بر این باور اند که دوران اسلام گرایی به پایان رسیده است. این جریان بر این تصور است که تنها در صورتی می تواند یکی از اقطاب مهم انتخابات پیش رو باشد، که هویتی متفاوت برای خود برگزیند، هویتی که نه اصولگرایانه باشد و نه بتوان آن را با شعارهای گروه های دوم خردادی برابر دانست.

 

از سوی دیگر آن دسته از گروه ها و چهره های سیاسی که طی سالهای گذشته به واسطه اتخاذ مواضعی سوال برانگیز و عملکردی غیر قابل دفاع در عرصه های مختلف، توان دستیابی به قدرت را نیافته و بسیاری از منافع خودش را از دست رفته می بیند، با این پندار که می تواند جامعه ایران را برای بازگشت به گذشته متقاعد کند، با تمام قوا به عرصه آمده است. سابقه آنها به وضوح بیانگر دلبستگیشان به آموزه های سرمایه داری و ساختار مطلوب سیاسی و اجتماعی آن لیبرالیسم است.

 

از این زاویه آرمانهای انقلاب اسلامی ملت ایران که راهنمای مسیر سعادتمندی و تعالی این ملت است با یک دشمن واحد مواجه است و آن مکتب منحط و شیطانی سرمایه داری است. در این میان گروهی آشکارا نماینده این تفکر محسوب می شوند و بزرگان آنها چه در دوران مسئولیتشان و چه در دوران حاشیه نشینی، بارها وفاداری خود را به این تفکر نشان داده اند. اما گروه دیگر که با اتکا به ابزارهای قدرت امیدوار است بتواند خود را در برابر این اندیشه به عنوان قطب مقابل تعریف کند، در حقیقت فاقد یک ساختار تئوریک منسجم است. حتی اگر این جریان موفق شود چنین ساختاری را ایجاد کند، این ساختار به هیچ عنوان نقطه مقابل سرمایه داری نخواهد بود. بلکه در بهترین حالت ممکن یک نسخه انحرافی از درون دل آن با ملقمه ای از ناسیونالیسم و دین گرایی های کم مایه دوران کنونی در غرب، پدید خواهد آمد.

 

این در حالی است که آنچه به طور عمده می تواند مسیری متفاوت از نظام سلطه را ترسیم کند و ما را به سمت ظرفیت های عظیم خود رهنمون شود، اسلام است. حال اینان چه بخواهند و چه نخواهند ملت ایران این مسیر را انتخاب کرده و گام های بلندی هم به سوی آن برداشته است. توفیق اینان در هنگامه کنونی تنها می تواند این روند مبارک را با کندی مواجه کند.

 

صحنه انتخابات امسال در یک سو با این دو جبهه آرایش یافته و در طرف دیگر اردوگاه اصولگرایان است که همچنان به باور ما تداوم دهنده مشی اسلام گرایانه در کشور محسوب می شود. جریان اصولگرایی به طور ویژه به لحاظ تئوریک به واسطه داشتن پایگاه مستحکم فقاهتی و همچنین پایبندی قابل دفاع به اصل مترقی ولایت فقیه، بهترین و مهمترین ظرفیت فضای سیاسی کشور برای مقابله با تلاش های نظام سرمایه داری معطوف به کشور ماست.

 

با وجود این ظرفیت عظیم متأسفانه مشاهده می شود چهره ها و گروههای شاخص اصولگرا تاکنون موفق به اتخاذ موضعی امیدوار کننده مبتنی بر وحدت و انسجام درون جناحی نشده اند. همچنان چهره های متعددی با پرچم اصولگرایی در انتخابات پیش رو حضور دارند که در مقابل وحدت گرایی مثال زدنی دو جریان مقابل، به هیچ عنوان وضعیتی شایسته و قابل دفاع نیست. شرایطی که می تواند قابلیت های اصولگرایان را برای پیروزی در این رقابت به شدت کاهش دهد.

 

با عنایت به این امر و اهمیت مقابله با جریانات منحرف از آرمانهای انقلاب اسلامی، تلاش برای وصول به وحدت و اجماع حداکثری در جریان اصولگرایی، در راستای مقابله همه جانبه با دشمنان بیگانه و خودی های فریب خورده در این رقابت مهم و اثرگذار، مهم ترین وظیفه احزاب، گروه ها و چهره های شاخص جریان اصولگرایی است. بدیهی است عدم دستیابی به این اجماع و ادامه تشتت و چند دستگی، می تواند به تفوق جریانات مقابل در انتخابات بیانجامد، و مسئولیت این رخداد در درجه اول بر عهده همه آن شخصیت ها و گروههایی است که مواضع و رویکردهایشان، مانع وصول به این اجماع حداکثری شده است.

 

همانگونه که در بیانیه اول این جنبش تصریح شد و همچنین در سطور فوق فرازهایی بیان گردید، به باور ما پیروزی و بهروزی امروز ما مقید به تعریف ساختاری نظری با موازین و وجوه مشخص برای مقابله با تفکرات منحرف و مقلدانه ایست که به دروغ به عنوان تنها مسیر ممکن عرضه می گردند. ما معتقدیم این ساختار نظری در دوره کنونی نظریه پیشرفت اسلامی است. مفهومی که طی سالیان گذشته مورد توجه نظریه پردازان وفادار به آرمانهای انقلاب اسلامی بوده و همچنین به وضوح مورد تأکید رهبر معظم انقلاب قرار دارد. بر همین اساس، جنبش حمایت از گفتمان پیشرفت اسلامی ضمن دعوت از همه گروه ها و تشکلهای اصولگرا به اجماع در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، اعلام می دارد، آنچه امروز و متناسب با تحلیلی واقع بینانه از فضای سیاسی قابل استنباط است، توجیه همه جانبه ائتلاف و اجماع گفتمانی، به جای ائتلاف بر روی اشخاص و یا سیاست ها برای جریان اصولگرایی است. با عنایت به این مهم ما به عنوان گروهی از فرزندان ملت ایران از همه گروه ها و شخصیت های اصولگرا، دعوت می کنیم تا ضمن تأکید بر آرمان های انقلاب اسلامی، گفتمان پیشرفت اسلامی را به عنوان محور همگرایی خود برگزینند و تلاش کنند تا جریان اصولگرایی بتواند حول این مفهوم بلند به وحدتی سرنوشت ساز دست یابد.

 

لازم به ذکر است اخبار مربوط به جنبش حمایت از گفتمان پیشرفت اسلامی در سایت افق آینده به آدرس (www. ofogheayandeh. ir) و همچنین نشریه وحدت کلمه در دانشگاه امام صادق (ع) منتشر می شود.

 

والعاقبه للمتقین

 

اسامی  اعضای شورای مرکزی جنبش حمایت از گفتمان پیشرفت اسلامی:
یوسف سیفی
هادی شریفی
مهدی جلیلیان
مصطفی بیات
محمد اولیایی
مجید پور نجمی
حمیدرضا غلام زاده
احد رضاییان
هاتف الرحمن صالحی
منیره مطیعیان
محمد امین تقی  پور
مصطفی صادقی
مهدی جلیلیان
حسن مکاری
مرتضی خلفی زاده
مهدی کشتکار
پیام عرب زاده

 

اسامی ۳۷۰ عضو موسس:

 

مهدی سمنون مهدوی    دانشجوی اقتصاد دانشگاه امام صادق
مجتبی نادری طاقانکی دانشجوی علوم سیاسی دانشگاه امام صادق
سید محمد حسین ضیائی  دانشجوی علوم سیاسی دانشگاه امام صادق
مسعود ندافان دانشجوی علوم سیاسی دانشگاه امام صادق
رضا فیضی دانشجوی علوم سیاسی دانشگاه امام صادق
موسی قربانپور دانشجوی علوم سیاسی دانشگاه امام صادق
حمید تهوری دانشجوی علوم سیاسی دانشگاه امام صادق
رضا عابدی فعال سیاسی مشهد
نعمت الله فیروزی فعال سیاسی وفرهنگی مشهد
مرتضی  شکفته فعال فرهنگی مشهد
علی خوشگفتار فعال فرهنگی مشهد
امید باقری فعال رسانه ای مشهد
آقای باخدا فعال فرهنگی مشهد
جواد بهامین فعال فرهنگی مشهد
حامد انواری فعال فرهنگی مشهد
سید کاظم هاشمی فعال سیاسی وفرهنگی مشهد
مصطفی غنچه فعال سیاسی مشهد
جواد دهقان فعال فرهنگی وسیاسی مشهد
حاتم مهجوری فعال سیاسی وفرهنگی مشهد
رضاامیری فعال فرهنگی ودانشجویی مشهد
حسین بز پاورد فعال سیاسی وفرهنگی مشهد
آقای فائزی فعال سیاسی وفرهنگی مشهد
سید عبد المجید قائم محمدی  دانشجوی ارشد دانشگاه آزاد یزد
محمد حائری زاده فعال رسانه ای استان یزد
امین قانعی  فعال فرهنگی  استان یزد
ایمان قانعی  فعال رسانه ای استان یزد
مصطفی محمدی دانشجوی علوم سیاسی دانشگاه امام صادق
رامین ولی زاده دانشجوی علوم سیاسی دانشگاه امام صادق
اباصلت وثمقی دانشجوی علوم سیاسی دانشگاه امام صادق
علی وحیدی دانشجوی علوم سیاسی دانشگاه امام صادق
حجت صالحی دانشجوی علوم سیاسی دانشگاه امام صادق
مهرداد بیگی دانشجوی علوم سیاسی دانشگاه امام صادق
رسول نجاتی  دانشجوی علوم سیاسی دانشگاه امام صادق
مصطفی آقاجانی دانشجوی علوم سیاسی دانشگاه امام صادق
علیرضا قدرت آبادی دانشجوی علوم سیاسی دانشگاه امام صادق
سید مصطفی قدیری  دانشجوی علوم سیاسی دانشگاه امام صادق
امیر محمد محمد زاده دانشجوی علوم سیاسی دانشگاه امام صادق
پوریا آشتیانی دانشجوی علوم سیاسی دانشگاه امام صادق
وحید نادری دانشجوی علوم سیاسی دانشگاه امام صادق
امیر محسنی دانشجوی دانشگاه آزاد دماوند
حسین توکلی دانشجوی دانشگاه آزاد فیروزکوه
سعید حاجتی  فارغ التحصیل دانشگاه شیراز
صدیق زرنگه  دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه شهید بهشتی
سیف الله ایلاتی  دبیر آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی
صمد رضاییان دانشجوی دانشگاه تبریز
سعید کلیم  ارشد دانشگاه آزاد اهر
سمانه فرهادی  دانشجوی دانشگاه خوارزمی
مرجانه رستگار  فارغ التحصیل دانشگاه خوارزمی
محسن رضاییان دانشجوی دکتری دانشگاه علوم پزشکی تهران
حمید خادمی    دانشجوی دکتری دانشگاه علوم پزشکی تهران
علیرضا رحیمی    دانشجوی دکتری دانشگاه علوم پزشکی تهران
ابوالفضل حسینی      دانشجوی دکتری دانشگاه علوم پزشکی تهران
حامد اردستانی فعال رسانه ای
سجاد نوری  دانشجوی دکتری دانشگاه علوم پزشکی تهران
فاطمه غیاسوندی  کارشناسی ارشد  دانشگاه تربیت مدرس
زینب زبیدی کارشناسی  ارشد دانشگاه تربیت مدرس
احمد صوری  کارشناسی ارشد دانشگاه تربیت مدرس
محمد حقیقی کارشناسی  ارشد دانشگاه تربیت مدرس
یوسف پاکزاد    کارشناسی ارشد دانشگاه تربیت مدرس
سمیه عمویی دانشجوی  پیام نور بوشهر
زهرا محمودیان    فارغ التحصیل دانشگاه الزهرا
مسلم معین فعال رسانه ای استان کرمانشاه
مصیب محمدی  فارغ التحصیل دانشگاه آزاد استان کرمانشاه
محمد صوری    فارغ التحصیل دانشگاه آزاد استان کرمانشاه
هانیه علیزاده  فارغ التحصیل ارشد دانشگاه صنعتی شریف
علی یعقوبی  فارغ التحصیل دانشگاه بوعلی همدان
مرضیه یادگاری  دانشجوی دانشگاه پیام نور نهاوند
حبیب صفدری  دانشجوی دانشگاه آزاد تبریز
امیررستمی  فعال فرهنگی تبریز
ناصرقاسمی  فعال فرهنگی تهران
مهدی الله وردی فعال فرهنگی تبریز
علی جبارزاده  فعال فرهنگی تهران
علیرضا اشرفی فعال فرهنگی تبریز
فرید مهدیی  فعال فرهنگی تهران
رضا قاسمی فعال فرهنگی تهران
علی میر براتی فعال فرهنگی تهران
محمد حسین رافعی فعال فرهنگی تهران
عبد الرضا مسعودی فعال سیاسی تهران
علی جبار زاده فعال سیاسی تهران
احمد حسینی دانشجوی جغرافیای دانشگاه اصفهان
عباس قلی وند دانشجوی دانشگاه پیام نور ایلام
فرشاد عربان دانشجوی دانشگاه اصفهان
ارسلان علوی دانشجوی دانشگاه تربیت معلم
مهرداد صیدی دانشجوی دانشگاه تهران
شمس الدین شهبازی دانشجوی  دانشگاه اراک
مهدی رست دانشجوی دانشگاه ایلام
احسان بابایی دانشجوی دانشگاه آزاد کرمان
حسن نوبر ساخت دانشجوی دانشگاه گیلان
سجاد یاری زاده دانشجوی دانشگاه تهران
محمد رضا موسوی دانشجوی دانشگاه تهران
حسین دالوند دانشجوی دانشگاه گیلان
یاسر هاشم زاده دانشجوی دانشگاه تهران
سجاد خوب پور دانشجوی دانشگاه تهران
میلاد هاشمی دانشجوی دانشگاه اصفهان
محمد هاجر زاده دانشجوی دانشگاه مفید قم
مهری کریمی دانشجوی دانشگاه اصفهان
مصطفی دلخواه دانشجوی دانشگاه آزاد مشهد
علا سلامی دانشجوی دانشگاه آزاد مشهد
سعید امینی دانشجوی دانشگاه آزاد مشهد
محمد جراحی دانشجوی دانشگاه آزاد مشهد
سعید کازرانی دانشجوی دانشگاه آزاد مشهد
جواد داوودی دانشجوی دانشگاه آزاد مشهد
امین حسن زاده دانشجوی دانشگاه آزاد مشهد
مهر انگیز هماپور دانشجوی دانشگاه آزاد مشهد
۱۰۶. الهام منصوری دانشجوی دانشگاه مشهد
ایرج حیدری دانشجوی دانشگاه ایلام
آمنه مرادی دانشجوی دانشگاه ایلام
احمد رشیدی دانشجوی دانشگاه ایلام
احمد شکر بیگی دانشجوی دانشگاه ایلام
مهدی فتاحی دانشجوی دانشگاه ایلام
سمیه ملکیان دانشجوی دانشگاه ایلام
نسرین یاری دانشجوی دانشگاه ایلام
سجاد سلیمانی دانشجوی دانشگاه ایلام
حیدر یاری دانشجوی دانشگاه ایلام
احمد کهزادی دانشجوی دانشگاه ایلام
احسان رشیدی دانشجوی دانشگاه بافت کرمان
احسان نبی زاده دانشجوی دانشگاه بافت کرمان
میثم رحمانی دانشجوی دانشگاه سنندج
نواب حجاز دانشجوی دانشگاه بافت کرمان
مصطفی ماکدار دانشجوی دانشگاه بافت کرمان
دانیال ملایی دانشجوی دانشگاه بافت کرمان
حسین خواجه دانشجوی دانشگاه شیراز
فرهاد صمیمی دانشجوی دانشگاه بافت کرمان
رضا تهرانی دانشجوی دانشگاه بافت کرمان
ونداد ایمانی دانشجوی دانشگاه بافت کرمان
ایوب دوران دانشجوی دانشگاه تبریز
آصف یاری نژاد دانشجوی دانشگاه بافت کرمان
سعید حسام پور دانشجوی دانشگاه شیراز
علی موسوی دانشجوی دانشگاه قم
ارسلان ملکی دانشجوی دانشگاه شیراز
امین ملکی دانشجوی دانشگاه تبریز
میثم شیراوند دانشجوی دانشگاه اصفهان
حجت پیرزاده دانشجوی دانشگاه اصفهان
علی نصراللهی دانشجوی دانشگاه اصفهان
کیوان عظیمی دانشجوی دانشگاه اصفهان
افلاطون نوری دانشجوی دانشگاه اصفهان
حمید زاهدی دانشجوی دانشگاه اصفهان
حسن جوزی دانشجوی دانشگاه اصفهان
مرتضی سنجری دانشجوی دانشگاه اصفهان
حبیب آدمی دانشجوی دانشگاه تبریز
احد جلیلیان دانشجوی دانشگاه اسلام آباد غرب
نوید تیموری دانشجوی دانشگاه اسلام آباد غرب
حامد بیگمرادی دانشجوی دانشگاه اسلام آباد غرب
افشرار عینی دانشجوی دانشگاه اسلام آباد غرب
محمد مولی بیگی دانشجوی دانشگاه اسلام آباد غرب
میلاد نجفی دانشجوی دانشگاه اسلام آباد غرب
احسان ولی بیگی دانشجوی دانشگاه اسلام آباد غرب
سجاد شهری دانشجوی دانشگاه اسلام آباد غرب
محمد بساطی دانشجوی دانشگاه کرمانشاه
رضا محسن زاده دانشجوی دانشگاه کرمانشاه
مسعود فضل علی دانشجوی دانشگاه کرمان
فردین ملکی دانشجوی دانشگاه اسلام آباد
بختیار گراوند دانشجوی دانشگاه کرمانشاه
رضا صالحی دانشجوی دانشگاه اصفهان
حامد ملک زاده دانشجوی دانشگاه اصفهان
نبی فتاحی دانشجوی دانشگاه اصفهان
مسعود اسکندری دانشجوی دانشگاه پاوه
جواد ملکی دانشجوی دانشگاه کرمانشاه
محمد ملک زاده دانشجوی دانشگاه کرمانشاه
آرش کیانی دانشجوی دانشگاه ستقز
میثم عباسی دانشجوی دانشگاه آزاد کرمانشاه
کاوه فتحی دانشجوی دانشگاه آزاد کرمانشاه
یوسف یزدان مهر دانشجوی دانشگاه آزاد کرمانشاه
سروش حجی دانشجوی دانشگاه آزاد هرسین
صابر کیانیان دانشجوی دانشگاه آزاد سقز
جواد  آبچر دانشجوی دانشگاه اصفهان
سعید    مسامپور دانشجوی دانشگاه اصفهان
همین صالحی دانشجوی دانشگاه اصفهان
کمال قاسمی دانشجوی دانشگاه اصفهان
داریوش  محکی دانشجوی دانشگاه اصفهان
شعبان    جلیلیان دانشجوی دانشگاه اصفهان
طاهر    طاهری دانشجوی دانشگاه اصفهان
محمد  گرامی دانشجوی دانشگاه اصفهان
امین      یوسفوند دانشجوی دانشگاه اصفهان
ابوذر    کردعلیوند دانشجوی دانشگاه اصفهان
الهام  افراز دانشجوی دانشگاه اصفهان
حسین شیرمحمدی دانشجوی دانشگاه اصفهان
مهری  بابایی دانشجوی دانشگاه شیراز
قاسم      قاسم پور دانشجوی دانشگاه شیراز
نعیم    ارغونی دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی
الهام  منصوری دانشجوی دانشگاه مشهد
ایرج          حیدری دانشجوی دانشگاه ایلام
آمنه            مرادی دانشجوی دانشگاه ایلام
احمد          رشیدی دانشجوی دانشگاه ایلام
احمد          شکربیگی دانشجوی دانشگاه ایلام
مهدی        فتاحی دانشجوی دانشگاه ایلام
سمیه        ملکیان دانشجوی دانشگاه ایلام
نسرین      یاری دانشجوی دانشگاه ایلام
سجاد      سلیمانی دانشجوی دانشگاه ایلام
حیدر      یاری دانشجوی دانشگاه ایلام
نور خدا جلیلیان دانشجوی دانشگاه علمی کاربردی سرابله
جعفر علی کرمی دانشجوی دانشگاه علمی کاربردی سرابله
سجاد سیف دانشجوی دانشگاه علمی کاربردی سرابله
سجاد آذر خانی دانشجوی دانشگاه علمی کاربردی سرابله
هادی علیزمانی دانشجوی دانشگاه علمی کاربردی سرابله
زینب احمدی دانشجوی دانشگاه علمی کاربردی سرابله
حمدیه یاری زاده دانشجوی دانشگاه علمی کاربردی سرابله
مستانه نارنجی دانشجوی دانشگاه علمی کاربردی سرابله
طاهره پیرزادی دانشجوی دانشگاه علمی کاربردی سرابله
هوشنگ سلطانیان دانشجوی دانشگاه علمی کاربردی سرابله
محسن سارایی دانشجوی دانشگاه آزاد ایلام
فرشته گراوند دانشجوی دانشگاه آزاد ایلام
طیبه جمشیدی دانشجوی دانشگاه آزاد ایلام
سامید آزاد خانی دانشجوی دانشگاه پیام نور ایلام
عالیه احمدی دانشجوی دانشگاه پیام نور ایلام
ماندانا کریمی دانشجوی دانشگاه پیام نور ایلام
جعفر آزاد خانی دانشجوی دانشگاه دانشگاه ایلام
حمیده سلطانی دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی ایلام
فرزاد سلطان قلی دانشجوی دانشگاه پیام نور ایلام
حسام سلطان قلی دانشجوی دانشگاه پیام نور ایلام
صمد سلطانیان دانشجوی دانشگاه آزاد ایلام
علی بکر نژاد دانشجوی دانشگاه آزاد ایوان
مهین جلیلیان دانشجوی دانشگاه ایلام
طاهره چالابزردی دانشجوی دانشگاه ایلام
فریده فرجی دانشجوی دانشگاه ایلام
خدیجه کاظمی دانشجوی دانشگاه ایلام
مریم مشک ریز دانشجوی دانشگاه ایلام
خدیجه حیدری دانشجوی دانشگاه ایلام
زینب صوفی نیا دانشجوی پیام نور ایلام
احمد امیری دانشجوی دانشگاه ایلام
صغری جعفر بیگی دانشجوی دانشگاه آزاد سرابله
فاطمه قاسم خانی دانشجوی دانشگاه پیام نور سرابله
یما تقی زاده دانشجوی دانشگاه پیام نور سرابله
سارا اسماعیلی نسب دانشجوی دانشگاه پیام نور سرابله
عزت الله کاظم زاده دانشجوی دانشگاه آزاد ایلام
کیومرث رشید بیگی دانشجوی دانشگاه آزاد ایلام
طاهره باباخانیان دانشجوی دانشگاه پیام نوز سرابله
ولی صوفی نیا دانشجوی دانشگاه علمی کاربردی سرابله
احمد محمدیان دانشجوی دانشگاه آزاد ایلام
الهه کریمی دانشجوی دانشگاه ایلام
شیرین احمدی دانشجوی دانشگاه ایلام
مرضیه باقرصاد  دانشجوی دانشگاه ایلام
سمیه سرخی دانشجوی دانشگاه ایلام
سمیرا نامی دانشجوی دانشگاه ایلام
زینب دانش دانشجوی دانشگاه ایلام
هدی فرجی دانشجوی دانشگاه ایلام
جلیل محمدی دانشجوی دانشگاه ایلام
فرشته کسایی دانشجوی دانشگاه علمی کاربردی سرابله
صبا سروش دانشجوی دانشگاه ایلام
مصطفی باباخانی دانشجوی دانشگاه آزاد اسلام آباد
روح الله آزاد نیا دانشجوی دانشگاه بندرعباس
هما بهمنی دانشجوی دانشگاه تهران
ساناز احسانی دانشجوی دانشگاه ایلام
لیلا جمشیدی دانشجوی دانشگاه ایلام
پرستو ویسی دانشجوی دانشگاه ایلام
مریم نظری دانشجوی دانشگاه ایلام
پریسا صالحی دانشجوی دانشگاه ایلام
مجتبی پورملک دانشجوی دانشگاه علمی کاربردی ایلام
رضا کریمی دانشجوی دانشگاه علمی کاربردی ایلام
سعید محمدی دانشجوی دانشگاه علمی کاربردی ایلام
طاهره سارایی دانشجوی دانشگاه علمی کاربردی ایلام
معصومه رستم نژاد دانشجوی دانشگاه علمی کاربردی ایلام
محمد غلامیان دانشجوی دانشگاه علمی کاربردی ایلام
محمد انصاریان دانشجوی دانشگاه علمی کاربردی ایلام
ساسان صالحی دانشجوی دانشگاه علمی کاربردی ایلام
نادر نادری دانشجوی دانشگاه علمی کاربردی ایلام
جواد مراد خانی دانشجوی دانشگاه علمی کاربردی ایلام
جواد چراغی دانشجوی دانشگاه علمی کاربردی ایلام
ابراهیم محمدی دانشجوی دانشگاه علمی کاربردی ایلام
جواد اکبری دانشجوی دانشگاه علمی کاربردی ایلام
پیمان شکری دانشجوی دانشگاه ایلام
کامران جلیلیان دانشجوی دانشگاه ساری
فرشاد یاری دانشجوی دانشگاه ساری
علی اشرف رشیدی دانشجوی دانشگاه اراک
ستار قاسمی دانشجوی دانشگاه اصفهان
هدایت قاسمی دانشجوی دانشگاه سرابله
علی صفری دانشجوی دانشگاه آزاد ایلام
عظیم نظرنیا دانشجوی دانشگاه اصفهان
بیژن کاکایی دانشجوی دانشگاه آزاد ایلام
حسین نوری دانشجوی دانشگاه علمی کاربردی اسلام آباد
مالک سلیمی دانشجوی دانشگاه آزاد ایلام
سجاد نجفی دانشجوی دانشگاه آزاد ایلام
نقی سلیمانی دانشجوی دانشگاه پیام نور آبدانان
ستار طاهری نسب دانشجوی دانشگاه پیام نور ایلام
جواد دودانگه دانشجوی دانشگاه تربیت مدرس
ابوالفضل رضایی پور دانشجوی دانشگاه تربیت مدرس
محمد حسین عرب نژاد دانشجوی دانشگاه تربیت مدرس
احمد عبادت دانشجوی دانشگاه تربیت مدرس
سیدمصطفی سید آتشی دانشجوی دانشگاه تربیت مدرس
اسماعیل شاکری دانشجوی دانشگاه تربیت مدرس
نادر اسمعیلی دانشجوی دانشگاه تربیت مدرس
مرتضی فیوزی دانشجوی دانشگاه تربیت مدرس
اسماعیل عیدی وندی دانشجوی دانشگاه تربیت مدرس
محمد مهدی شادمان دانشجوی دانشگاه تربیت مدرس
بهروز عبدی دانشجوی دانشگاه تربیت مدرس
امیر زینالی دانشجوی دانشگاه تربیت مدرس
میرمهرداد زمانی دانشجوی دانشگاه تربیت مدرس
سیدرضا موسوی بایگی دانشجوی دانشگاه تربیت مدرس
سعید ورزندیان دانشجوی دانشگاه تربیت مدرس
علیرضا حاجی زاده دانشجوی دانشگاه تربیت مدرس
مازیار سلطانی الکوه دانشجوی دانشگاه تربیت مدرس
محسن ایزدی دانشجوی دانشگاه تربیت مدرس
محسن کاظمی فروز دانشجوی دانشگاه تربیت مدرس
ابوالفضل اسکندرپور دانشجوی دانشگاه تربیت مدرس
علی فلاح شجاعی دانشجوی دانشگاه تربیت مدرس
سید کیهان حسینی دانشجوی دانشگاه تربیت مدرس
محمد حسین صابری مقدم دانشجوی دانشگاه تربیت مدرس
صادق احمدی دانشجوی دانشگاه تربیت مدرس
علی میراحمد دانشجوی دانشگاه تربیت مدرس
محمد شیبک دانشجوی دانشگاه تربیت مدرس
بهمن شقاقی دانشجوی دانشگاه تربیت مدرس
مرتضی خوش بین دانشجوی دانشگاه تربیت مدرس
اسحق وکیلی دانشجوی دانشگاه تربیت مدرس
حمید رضایی دانشجوی دانشگاه تربیت مدرس
علی قاسمی دانشجوی دانشگاه تربیت مدرس
حبیب الله فاتح نوبندگانی دانشجوی دانشگاه تربیت مدرس
محمدامین علایی شهمیرزایی دانشجوی دانشگاه تربیت مدرس
سعید نصیری دانشجوی دانشگاه تربیت مدرس
پوریا مودت دانشجوی دانشگاه تربیت مدرس
محمد علی عالی نصب دانشجوی دانشگاه تربیت مدرس
احسان خوش بختی دانشجوی دانشگاه تربیت مدرس
علی مهردادیان دانشجوی دانشگاه تربیت مدرس
محمد مهدی سراجی دانشجوی دانشگاه تربیت مدرس
محمد بیگی زاده دانشجوی دانشگاه تربیت مدرس
محمد زارع دانشجوی دانشگاه تربیت مدرس
امیر طیبی دانشجوی دانشگاه تربیت مدرس
افشین شهبازی دانشجوی دانشگاه تربیت مدرس
ایمان شفیخانی دانشجوی دانشگاه تربیت مدرس
علیرضا نادی دانشجوی دانشگاه تربیت مدرس
ابوالقاسم اسدی دانشجوی دانشگاه تربیت مدرس
صادق رئیسی دانشجوی دانشگاه تربیت مدرس
وحید گرامی دانشجوی دانشگاه شهید چمران اهواز
رامین چراغی دانشجوی دانشگاه تربیت مدرس
عباس سروستانی دانشجوی دانشگاه تهران
علی جعفری دانشجوی دانشگاه تهران
حسین کماسی دانشجوی دانشگاه پیام نور
علی قاسمی دانشجوی دانشگاه تربیت مدرس
شهاب شرافتی دانشجوی دانشگاه تهران
سعید نیازمردی دانشجوی دانشگاه تهران
وحید وزیری دانشجوی دانشگاه تربیت مدرس
بهاء الدین دشتی دانشجوی دانشگاه تربیت مدرس
ماجد بهامین دانشجوی دانشگاه تربیت مدرس
میثم نیکتا دانشجوی دانشگاه تربیت مدرس
حسن کریمی دانشجوی دانشگاه تربیت مدرس
عبدالله بدراقی دانشجوی دانشگاه تربیت مدرس
صابر رحیمی دانشجوی دانشگاه تربیت مدرس
حسین سلیمانی دانشجوی دانشگاه تربیت مدرس
محمد خلف رضایی دانشجوی دانشگاه تربیت مدرس
مجتبی بابایی دانشجوی دانشگاه تربیت مدرس
مهدی انصاری دانشجوی دانشگاه تربیت مدرس
امرا… اشرفی دانشجوی دانشگاه تربیت مدرس
یعقوب زارعی دانشجوی دانشگاه تربیت مدرس
علی عالی نسب دانشجوی دانشگاه تربیت مدرس
محسن اسدی دانشجوی دانشگاه تربیت مدرس
سعید دهنوی دانشجوی دانشگاه تربیت مدرس
محمود موسی آبادی دانشجوی دانشگاه تربیت مدرس
میثم مولایی دانشجوی دانشگاه تهران
محمد جان بزرگی دانشجوی دانشگاه تهران
هاشم جهانگیر دانشجوی دانشگاه فردوسی مشهد
جابر ضیاء الدینی دانشجوی دانشگاه سیستان و بلوچستان
شهریار رضایی دانشجوی دانشگاه تبریز
شهاب بابا احمدی دانشجوی دانشگاه تربیت مدرس
عبدا… آل هوز دانشجوی دانشگاه امیر کبیر
حمید کاشانی دانشجوی دانشگاه تربیت مدرس
محمد یوسفی دانشجوی دانشگاه آزاد ساوه
منصور شمسی دانشجوی دانشگاه پیام نور
سید صادق پژوهش دانشجوی دانشگاه اصفهان
سید محمدحسین موسوی دانشجوی دانشگاه آزاد تفت یزد
پژمان طاهری دانشجوی دانشگاه تربیت مدرس
مرتضی طاهری دانشجوی دانشگاه تربیت مدرس
علی رضا اژه ای دانشجوی دانشگاه اصفهان
مجتبی ملک دانشجوی دانشگاه اصفهان
حجت بلاغی دانشجوی دانشگاه اصفهان