به گزارش پارس نیوز،سید حسین نقوی حسینی گفت: ایران یک کشور بزرگ ، باثبات، دارای پیشینه تمدن بسیار عظیم و صاحب یک انقلاب به نام در عرصه بین المللی با آرمان های بشردوستانه و بلند است.
وی افزود: همه مجامع بین المللی اعتراف دارند که ایران به عنوان یک قدرت منطقه ای در تصمیمات بین المللی موثر است و اعتراف می کنند که بدون جمهوری اسلامی ایران قادر به حل و فصل بسیاری از مسائل نیستند.
وی گفت : ایران صاحب منابع سرشار و غنی و ملتی هوشمند و بزرگ و به ویژه جوانانی آرمان گرا، متخصص و علاقه مند به کشور و نظام و ملت شان هستند؛ یعنی هم سرمایه مادی و هم انسانی ایران انصافا یک پتانسیل بی نظیر است.
وی یادآور شد: حدود سه سال قبل به همراه برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی دیداری با رییس مجلس سنای کشور فرانسه داشتیم که وی قبل از مذاکرات رسمی بیان کرد که زمانی که کشوری به اسم فرانسه نبود و دولت و ملت نداشت؛ ایران مجلس، انتخابات، تمدن، بهداشت و غیره داشت.
نماینده مردم استان تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سخنان اینچنینی نشان از پیشینه غنی این ملت بزرگ است و از سوی دیگر داشتن مردمی هوشمند از دیگر مولفه های پررنگ جمهوری اسلامی ایران به شمار می رود.
وی با تاکید بر اینکه حضور در قله های عرصه های بین المللی در حوزه های علمی، ورزشی و غیره گویای این امر است؛ تصریح کرد: ایران اسلامی همیشه در بسیاری از حوزه ها جزوء 10 کشور برتر دنیا است و اینها همگی پشتوانه های عظیم رشد و توسعه این ملت است.
وی اظهار کرد: همچنین انقلاب اسلامی یک فضای جدیدی برای ملت باز کرده و نویدبخش یک تمدن نوین برای کشور است؛ امروز جمهوری اسلامی ایران در عرصه های بین المللی می درخشد و مبتکر بسیاری از تحولات در منطقه و بین المللی است.
نقوی حسینی با بیان اینکه تمام موارد ذکر شده پشتوانه آینده درخشان ایرانیان است؛ گفت: جمهوری اسلامی یک نظام دمکراتیکی است که انتخابات در آن وجود حقیقی داشته و از صدر حکومت تا شورای های شهر و روستا توسط خود شهروندان این مرزو بوم تعیین و مشخص می شود.
وی افزود: انتخابات تمام ارکان نظام توسط مردم در جمهوری اسلامی ایران حداقل در منطقه بی نظیر است و هیچ کشوری در این زمینه وجود ندارد که بتواند دارای چنین پشتوانه مردمی باشد.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خوشبختانه اجماع ملی برای منافع ملی در کشور وجود داشته و یکپارچه است و همین امر از سرمایه های آینده درخشان و روشن برای ملت ایران را رقم می زند.
وی با اشاره به سند چشم انداز توسعه کشور گفت: واقعیت این است که هنوز در این زمینه عقب هستیم و به افق تعریف شده دست پیدا نکرده ایم اما قطعا با این سرمایه هایی که ذکر شد؛ جمهوری اسلامی ایران در سال 1404 یکی از پیشتازان منطقه در بخش های مختلف خواهد بود.
نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: البته هم اکنون ایران در رتبه بندی های جهانی دارای شاخصه های بالایی است و حداقل از تمامی کشورهای منطقه با فاصله زیادی جلوتر هستیم اما معتقدم در سال 1404 ملت ایران رتبه های مناسب و مطلوب تری را به خودش اختصاص خواهد داد.
میزگرد**9187*1436*