پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- تبیین؛ با محکومیت نهائی بقائی و سپس دستگیری مشایی، رفتارها و گفتارهای احمدی نژاد بیش از پیش غیرعقلانی، ساختارشکنانه شده است. در این باره نکاتی وجود دارد.

۱. اصلی ترین ملاک خدمت و خیانت رفتار سیاستمداران، نسبت آنها با دشمن است. چرا ضدانقلاب معاند!! اکنون تبلیغ می کند که به همان دلیلی که ۸۸ بر ضد احمدی نژاد بودیم الان باید در کنار او باشیم!! توجه کنیم که علی رغم ادبیات متفاوت، نقطه مشترک بهاری ها؛ فتنه گران، ضدانقلاب، خواص پشیمان و خسته و ... حمله همه جانبه به نظام و رهبری و دقیقاً در یک مقطع زمانی است. چرا که در تحلیل آنها، کار نظام تمام است.

۲. لحن و محتوای نامه های احمدی نژاد به رهبری عزیز، کاملا شبیه به نامه های مرحوم منتظری به حضرت امام(ره ) است!!! گویی حکایت تلخ ریزش خواص!!! دوباره تکرار شده است. خیانت بزرگان اسلام و انقلاب به شجره مقدس انقلاب اسلامی، پدیده ای است که بارها در تاریخ تکرار شده است. مجموعه ای از عواملی چون ضعف تحلیل، بی تقوایی سیاسی، حب و بغض های شخصی و رفاقتی!!! و البته برنامه ریزی دشمن و... سبب ساز ریزش خواص می شود. .

۳. نامه احمدی نژاد به گونه ای است که گویی منشاء تمام خدمات او بوده و ریشه تمام نارسایی ها و کاستی های نظام؛ رهبری معظم و دیگران هستند. این شیوه سوخته، دیگر کارآیی خود را از دست داده است و به جز موج های کوتاهِ دشمنِ شادکن، اثر عملی دیگری ندارد. (مهم) احمدی نژاد بجای مرزبندی با دشمن، به مرزبندی با نظام روی آورده است.

۴. این حوادث تلخ!!! به رغم اثرات زیانبار!!، باعث افزایش بصیرت مردم و ارتقای ورزیدگی تحلیلی امت می شود. در هر دو مورد منتظری - احمدی نژاد،  امام و رهبری با صبر و مدارای کریمانه و اخلاق مدارانه عمل نمودند اما طرف مقابل اصرار!!! بر جدایی از ولایت داشته و دارد.

۵. نکته مهم اینکه توجه کنیم احمدی نژاد کاملا و عملا در نقش ضربه گیر روحانی در دوران به اوج رسیدن افتضاح برجام نقش آفرینی می کند.