پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- داوود امیری- این روزها هر کدام از مسئولین وقتی با عملکرد ضعیف و ناامیدکننده‌ی خود، در مظان بی‌کفایتی و ناکارآمدی قرار می‌گیرند، برای انحراف اذهان عمومی و فرار از پاسخ‌گویی، طوری وانمود می‌کنند که هرگونه تذکر و انتقاد از آن‌ها برابر با انتقاد از اصل نظام جمهوری اسلامی است و به‌ اَشکال مختلف در صدد القای آن هستند که ضعف و اِشکال آن‌ها، به کل نظام تسرّی پیدا کند، و هرگونه اعتراضی به عملکرد خود را با برچسب ضدنظام و ضدانقلاب بتوانند خاموش کنند.

این درحالیست‌که در تمامی قوای سه‌گانه، از طرف خود نظام اسلامی و قانون اساسی دستگاه‌های نظارتی زیادی پیش‌بینی شده است که مسئولیت ذاتی‌‌شان شناسایی و مجازات مسئولان نالایق و متخلّف در بدنه نظام اسلامی‌ست.

اگر قرار باشد هرگونه نقد و تذکر نسبت به بی‌کفایتی مسئولان را مساوی با ناکارآمدی اصل نظام بدانیم و هرکسی تخلف و عملکرد غلط آن‌ها را متذکر شد، بشود ضدنظام و ضدانقلاب، پس تمامی دستگاه‌های نظارتی مانند: وزارت اطلاعات، وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، سازمان حسابرسی، سازمان بازرسی کل کشور، دیوان عدالت اداری، دیوان عالی کشور، دیوان محاسبات کشور، کمیسیون اصل90، هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین و مقررات عمومی، شورای نگهبان، شورایعالی الگوی مصرف، شواریعالی مالیاتی، شورای اقتصاد و... را باید در زمره‌ی دشمنان سازمان‌یافته‌ی نظام جمهوری اسلامی دانست.

از آنجایی که نوک پیکان انتقادات و اعتراضات، ناکارامدی مسئولان ذیربط را نشانه رفته است، پس سیبل‌کردن اصل نظام هرگز نمی‌تواند موجب نادیده‌گرفتن وضعیت اسفبار عملکرد غلط آنان باشد و با آویزان‌شدن از این ترفند کهنه نخ‌نما نیز هرگز نخواهند توانست خود را از ننگ و مظان بی‌لیاقتی و بی‌کفایتی برهانند.