حجت لاسلام جعفر شجونی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در گفت و گو با خبرنگار احزاب پارس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه، جامعه روحانیت مبارز در نهایت از کدامیک از کاندیداهای ریاست جمهوری حمایت می کند گفت: همه چیز بستگی به احراز صلاحیت ها دارد.

جلسه مشترک کمیته سیاسی جامعه روحانیت مبارز با جامعه مدرسین بعد از احراز صلاحیت ها

این عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به جلسه مشترک کمیته سیاسی این جامعه با جامعه مدرسین افزود: حمایت جامعه روحانیت مبارز ازکاندیداها بستگی به جمع بندی آرا و نظراتی که در این جلسه ارائه می شود دارد که بعد از نتیجه احراز صلاحیت ها تشکیل خواهد شد.

شجونی در ادامه تصریح کرد: بنده اجماع بر روی آقای ابوترابی را پیشنهاد کرده ام چرا که ایشان فردی با مسئولیت های خطیر در کشور بوده و می تواند عهد دار مسئولیت ریاست جمهوری باشد.

وی با بیان اینکه ابوترابی صلاحیت های لازم جهت ریاست جمهوری را دارد افزود: اگر ایشان در رقابت اصلی پیروز شوند می توانند از نامزدهای مطرح دیگر در کابینه خود استفاده کند. و خیال همه را از بابت چهارسال آینده کشور راحت کنند.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: مسئله حمایت از آقای ابوترابی در جلسه جامعه روحانیون مورد توجه برخی از اعضا قرار گرفت که بنده در این جلسه گفتنم ما باید مسئولیت جا انداختن اقای ابوترابی را در کشور بر عهده گیریم.

وی با انتقاد ازحضور هاشمی و مشایی در بین ثبت نام کنندگان انتخابات ریاست جمهور اظهار داشت: ورود این دو نامزد به انتخابات و حواشی که به دنبال داشت نباید منجر به توهم خدمتگزاری شود.

شجونی اضافه کرد: حضور این دو نامزد در انتخابات تنها با هدف القای مفهوم اینکه ما خدمتگزار مردم هستیم همراه بوده لذا برخی نباید سوابق زشتشان از جمله اینکه می خواستند مکتب اسلامی را به مکتب ایرانی تبدیل کنند و یا اینکه قصد داشتند مملکت را به دست نامحرمان بسپارند فراموش کنند.

مطهری و توکلی مفهوم اظهارات جنتی را تحریف نکنند

این عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در ادامه در رابطه با انتقادات آیت الله جنتی و توصیه وی به پرهیز از نامزدهایی که با شرافی گری قصد حضور در انتخابات را دارند اظهار داشت: این مسئله باعث ناخوشایندی برخی نمایندگان از جمله احمد توکلی و علی مطهری شد.

وی با بیان اینکه آیت الله جنتی یک خطیب بوده و یک خطیب می تواند درباره موضوعات بیانی کلی داشته باشد، افزود: بنده معتقدم شورای نگهبان بی سر و صدا فعالیت های خود را در خصوص احراز صلاحیت انجام داده و بنده احساس می کنم نیازی نبود که ایشان به اعلام مواضع از تریبون نماز جمعه بپردازند.

شجونی اضافه کرد: کسی به علی مطهری و توکلی این حق را نمی دهد که بگویند تنها تو توانستی منظور خطیب را متوجه شوی لذا این مسئله از قدیم و الایام بوده که می گفتند: این حق خطیب است که بگوید منظور من این بوده یا نبوده و شنونده حق ندارد بگوید که منظور خطیب چیست.

شجونی با بیان اینکه تصمیمات شورای نگهبان در احراز صلاحیت نامزدها در ارجعیت بالایی قرار داد اظهار داشت: اگر تصمیمات شواری نگهبان نبود هر کس به خود اجازه ورود به عرصه انتخابات ریاست جمهوری را می داد.

وی با بیان اینکه برخی از نامزدها از جمله مشایی باید رد صلاحیت شوند ادامه داد: برخی از نامزدها به مانند مشایی با اذن و بی اذن باید رد صلاحیت شوند.

مجلس می بایست خواستار رد صلاحیت هاشمی از شورای نگهبان شود

این عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در ادامه در رابطه با اینکه اعمال و رفتار رفسنجانی هم بیشتر مورد توجه اصلاح طلبان قرار گرفته تصریح کرد: در دیداری که هفته گذشته با بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس داشتم ایشان گفتند که هاشمی قصد دارد از نردبان اصلاح طلبا ن در جریان انتخابات بالا رود، که بنده پیشنهاد فشار مجلس بر هاشمی را به وی مطرح کردم و گفتم که مجلس باید خواستار رد صلاحیت هاشمی از شورای نگهبان شود.

وی افزود: کشور در شرایط فعلی هیچ نیازی به هاشمی نداشته و در حال حاضر گزینه های مناسب تری برای ریاست جمهوی وجود دارند.

رئیس جمهور شدن مشایی جوک بین المللی است/ مشایی را فقط احمدی نژاد دوست دارد

این عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در صورت رد صلاحیت مشایی احتمال نزدیک شدن جناح مورد حمایت دولت به هاشمی وجود دارد یا خیر تصریح کرد: به هیچ عنوان مشایی صلاحیت اداره کشور را ندارد و قطعا رئیس جمهور شدن مشایی تنها می تواند در قالب یک جوک بین المللی مطرح شود.

وی افزود: مگر مشایی کیست؟ ماهاتما گاندیست؟ یا پروفسو هانری کوربن است! چه کسی است که بخواهد رئیس جمهور کشور شود.

شجونی اضافه کرد: مشایی را فقط احمدی نژاد دوست دارد.

وی در ادامه در رابطه با واکنش احمدی نژاد در صورت عدم تایید صلاحیت مشایی گفت: ما به هیچ وجه از واکنش احمدی نژاد نمی ترسیم، احمدی نژاد ۸ سال است که ما را فریب داده است

شجونی افزود: احمدی نژاد باید متشکر باشد که بلایی که بر سر بنی صدر آوردیم، سرش نمی آوریم!

ما به دنبال رد صلاحیت هاشمی هستیم

این عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در ادامه تصریح کرد: تائید صلاحیت مشایی بسیار دور از ذهن است چرا که وی قطعا رد صلاحیت خواهد شد لذا در حال حاضر ما به دنبال رد صلاحیت هاشمی هستیم که ان شاالله محقق خواهد شد.

انتهای پیام/