مناطق مختلف فلسطین و نوار غزه امروز صحنه برگزاری چهاردهمین جمعه خشم علیه تصمیم دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل بود.

 وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که یک جوان فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در الخلیل واقع در کرانه باختری اشغالی به شهادت رسیده است.

بر اساس این گزارش، این جوان 24 ساله فلسطینی که نام او محمد زین الجعبری است، از ناحیه سینه هدف گلوله نظامیان رژیم صهیونیستی قرار گفت و در پی جراحت‌های وارده، به شهادت رسید.

منطقه باب الزاویه در مرکز الخلیل، امروز صحنه درگیری بین نظامیان رژیم صهیونیستی و شهروندان فلسطینی بود.

همچنین شماری از شهروندان فلسطینی امروز به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در نزدیکی نوار مرزی غزه زخمی شدند.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که 4 شهروند فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست و یا در اثر استنشاق گازهای اشک‌آور در شرق جبالیا زخمی شدند.

همچنین دو جوان فلسطین به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در شرق خانیونس واقع در جنوب نوار غزه زخمی شدند. یک شهروند فلسطینی نیز به ضرب گلوله صهیونیست‌ها در شرق البریج واقع در مرکز نوار غزه زخمی شد.

دولت آمریکا اخیرا اعلام کرده که 14 ماه مه (24 اردیبهشت) سفارت خود را از تل‌آویو به قدس منتقل خواهد کرد.

14 ماه مه مصادف با هفتادمین سالروز تأسیس رژیم صهیونیستی است که فلسطینیان از آن با عنوان «روز نکبت» یاد می‌کنند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا 15 آذرماه سال جاری در یک سخنرانی، تصمیم جنجالی خود مبنی بر به‌رسمیت شناختن قدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را اعلام کرد و دستور داد که سفارت آمریکا در فلسطین اشغالی که در حال حاضر در تل‌آویو است به قدس منتقل شود. این تصمیم ترامپ با خشم فلسطینیان و مردم کشورهای مختلف روبه رو شده است.

از زمان اعلام تصمیم ترامپ تاکنون شهرهای فلسطینی در کرانه باختری و نوار غزه و اراضی اشغالی 1948 صحنه درگیری فلسطینیان با نظامیان صهیونیست است و فلسطینیان 14 جمعه خشم در اعتراض به این تصمیم ترامپ برگزار کرده اند.

مرکز مطالعات امور اسرائیلی فلسطینی "قدس" هفته گذشته اعلام کرد که 35 فلسطینی در جریان درگیری با نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده‌اند. از مجموع 35 شهید فلسطینی 11 تن را کودکان زیر 18 سال تشکیل می‌دهند.