پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- تبیین؛ پوتین رئیس جمهوری روسیه در سخنرانی سالانه خود در برابر نمایندگان پارلمان فدرال این کشور گفت: «روسیه موشک‌های بالستیک جدید و نیرومندی را ساخته که سیستم‌ های دفاعی، قادر به مقابله با آنها نیستند.... تسلیحات جدید روسیه بُرد و قدرتی بیش از تسلیحات اتمی سایر کشورها دارد.»

بیان چند نکته حائز اهمیت است:

۱. توجه به ادبیات پوتین و یا کیم جون اون رهبر کره شمالی در برخورد با عربده کشی های آمریکایی- غربی و مقایسه نتایج آن با نوع ادبیات غربگرایان، اصلاح طلبان و اعتدال گرایان داخلی نشان می دهد که طرف های ایرانی؛ یا غرب و قواعد حاکم بر روابط بین الملل را درست نمی دانند و یا در باورهای خود، بدون اعتماد به ظرفیت های انقلاب اسلامی و ایران عزیز،  اعتمادی به وعده های الهی نیز ندارند.

۲. اینکه عده ای در سالهای اخیر زمزمه «دیگر دوره موشک پایان یافته» ؛ «آمریکا ابرقدرت است و بدون رابطه با او نمی توان سر کرد»، «آمریکا ظرف ۵ دقیقه می تواند تمام توان دفاعی ما را نابود کند»، را سر دادند، عهدشکنی های پسابرجامی و تهدیدات جدید؛ همه بیانگر میزان شدت انحراف محاسباتی و مرعوب بودن این طیف فکری بوده و هست. حتی برای هرگونه مذاکره غیردفاعی با دشمن؛ مزیت های نسبی و ابزارهای اقتدار ملی می تواند بهترین و مهم ترین پشتوانه این مذاکرات باشد. توجه شود که این توان و پشتوانه موشکی جمهوری اسلامی است که دیپلماسی سیاسی را برای طرف زیاده خواه آمریکایی- غربی قابل فهم می کند.

۳. وضعیت امروز ترامپ و تهدیدات او را می توان در این آیه بخوبی مشاهده کرد: «... فَمَثَلُهُ کمَثَلِ الْکلْبِ اِنْ تَحْمِلْ عَلَیْهِ یَلْهَثْ اَوْ تَتْرُکهُ یَلْهَثْ ذلِک مَثَلُ الْقَوْمِ الَّذینَ کذَّبُوا بِآیاتِنا فَاقصُصِ القَصَصَ لَعَلَّهُمْ یَتَفَکرُونَ» (اعراف/۱۷۶)

مثل او همچون سگ[هار] است که اگر به او حمله کنى، دهانش را باز کرده، زبانش را بیرون مى آورد، و اگر او را به حال خود واگذارى، [باز هم] زبان از کام برآورد، این، مَثَل آن گروهى است که آیات ما را تکذیب کردند این داستان ها را[براى آنها] بازگو کن، شاید که آنها بیندیشند (و بیدار شوند).