به گزارش پارس به نقل از ایسنا، متن این بیانیه بدین شرح است:

« همانگونه که حضور گسترده و معنی دار ملت بزرگ ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه سال ۹۱ چشم بدخواهان این مرز و بوم را خیره کرد، جهان در آستانه مشاهده حماسه بزرگی دیگر در ۲۴ خرداد است.

بدون شک یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یکی از مهمترین و حساس ترین دوره های انتخابات در ایران عزیز است به نحوی که می توان تحقق حماسه اقتصادی را در گرو تحقق حماسه سیاسی در این انتخابات دانست.

دشمن امروزه از طریق گسترش هجمه سنگین جنگ روانی - رسانه ای، با بهره گیری شبکه ای از رسانه های دیداری، شنیداری و مجازی به منظور تشدید فشارهای اقتصادی، امنیتی و سیاسی بر کشور عزیزمان فعالیت می کند.

هدف از این فشارها تشدید اختلافات داخلی در آستانه یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری است که بنا به گفته مقام معظم رهبری دست کم تاثیری ۴۰ ساله در تاریخ این مرز و بوم دارد. تلاش برای کاهش مشارکت حداکثری و ایجادف ضای ملتهب از طریق چالش های امنیتی از جمله محورهای اساسی راهبرد دشمنان انقلاب اسلامی در مواجهه با ملت شریف ایران است.

برای گذر از این برهه و ثبت افتخاری دیگر در تاریخ نیاز به هوشیاری مضاعف از سوی آحاد مردم شریف ایران به ویژه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و همچنین عملکرد صحیح رسانه ها پیش از پیش حس می شود. رسانه هایی که مهمترین ابزار واسط بین افکار عمومی، نامزدها و سایر نهادها و دستگاههای مسئول در امر برگزاری انتخاباتند.

از این رو با توجه به موسم برگزاری یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و نزدیکی آغاز تبلیغات رسمی نامزدهخا به ویژه در سالی که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به عنوان سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامگذاری فرموده اند و با در نر گرفتن نقش کلیدی رسانه ها در برقرای فضای سالم تبلیغاتی و برگزاری باشکوه و باشکوه و به دور از حاشیه و حماسه ساز این انتخابات، سازمان بسیج رسانه ی کشور ضمن قدردانی از اصحاب رسانه درآماده کردن فضای عمومی برای خلق حماسه ۲۴ خرداد و در چارچوب وظیفه اسلامی و ملی خود مواردی را به همه عزیزان یادآور می شود:

۱- تلاش شود دغدغه های مردم و مسائل مورد نظر مقام معظم رهخبری به جای طرح مسایل حاشیه ای به عنوان مطالبات اصلی مردم از کاندیداها مطرح شود.

۲- احترام به قانون و موازین حرفه ای در میان اصحاب رسانه به طور جدی مدنظر قرار گیرد، چراکه تاثیر بسزایی در رفتار و گفتار نامزدها و طرفداران شان برای پذیرش و رعایت اصل مهم قانون مداری خواهد داشت.

۳- کمک به حسن انجام وظایف نهادهای قانونی از طریق شفاف سازی فضای جامعه و تنویر افکار عمومی نسبت به وظایف قانونی این نهادها را بخش مهمی از رسالت خود در عرصه اطلاع رسانی بدانیم و در چارچوب سیاستها و توطئه های دشمن ملت ایران که با سردمداری رسانه ای معاند دنبال می شود، حرکت نکنیم.

۴- تلاش شود به جای استفاده از روشهای تخریبی که با فرهنگ و ارزشهای ما بیگانه است، از رویکردهای ایجابی استفاده کنیم و جامعه و نامزدها را به اصل برنامه محوری و رعایت اصول رقابت سالم رهنمون سازیم.

۵- از همه اصحاب رسانه درخواست می نماییم با هدف ترویج و تبلیغ اصول اسلامی و اخلاقی که لازمه یک انتخابات باشکوه و به دور از حاشیه است، لحظه ای از رعایت اخلاق اسلامی که چیزی بالاتر از اخلاق حرفه ای و رسانه ای است غافل نشوند.

۶- تحت تاثیر منافع گروهی یا شخصی، منافع عمومی و امنیت ملی کشور نادیده انگاشته نشود. بنابراین شایسته است مصلحت ملی و عمومی را بر مصالح خود، جناح و گروه مورد حمایت ارجحیت داده و مردم و به ویژه جوانان نسل انقلاب را به معیارهای انتخاب اصلح رهنمون سازیم.

۷- رسانه ها ضمن حفظ حساسیت نسبت به استفاده از اموال عمومی در جهت بهره مندی و تبلیغ فردی، حزبی و جناحی در انتخابات، افکار عمومی را نسبت به این تخلفات آ گاه سازند.

۸- با توجه به اینکه برخی رسانه ها اعم از مکتوب و در فضای مجازی از بودجه بیت المال و منافع عمومی ملت در اندازه های مختلف بهره می گیرند، شایسته است حرکت در چارچوب قانون اساسی و جلوگیری از تخلف احتمالی در استفاده شخصی از امکان رسانه به نفع یا علیه هریک از کاندیداها به طور جدی مدنظر قرار گیرد و همه همکاران علی الخصوص همکاران بسیجی در این رسانه ها در راستای انجام به وظیفه شرعی امر به معروف و نهی از منکر ضمن حساسیت نشان دادن به موضوع مراتب را به مراجع ذی صلاح اطلاع دهند.

۹- ان شاءالله در انتخابات ۲۴ خردادماه اصحاب رسانه، نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و حامیان آنها در کنار ملت سرافراز ایران اسلامی، حماسه دیگری را خواهند آفرید. ما نیز برخود وظیفه می دانیم در راستای سرافرازی نظام اسلامی اطاعت از منویات مقام معظم رهبری، ایجاد وحدت و شکل گیری حماسه سیاسی با حضور حداکثری ملت از هیچ تلاشی مضایقه ننماییم. »