پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- عزیز غضنفری- روزنامه آلمانی «زوددویچه» در چاپ امروز خود(چهارشنبه نهم اسفند)نوشت که شرکت‌های تامین سوخت از بیم تحریم‌ آمریکا به هواپیمای ظریف در مونیخ سوخت‌رسانی نکردند.بر اساس خبر منتشر شده شرکت‌های سوختی در جریان کنفرانس امنیتی مونیخ از بیم پیامدهای اقدامات آمریکا از سوخت‌رسانی به هواپیمای وزیر خارجه ایران خودداری کردند.در همین رابطه رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ در مورد این موضوع به رسانه‌ها گفته که با دشواری موفق شده که این مسئله را حل کند و برای سوخت‌رسانی به هواپیمای ظریف از وزارت دفاع و وزارت خارجه کمک گرفته است.

این اتفاق از یک منظر ممکن است اتفاقی کم اهمیت و غیر سیاسی به نظر آید،اما از دیگر سو رخدادی است که می تواند نشانه ی وقوع سلسله ای از اتفاقات دیگر در آینده باشد.

1- در حالت اول به طور طبیعی رخدادی گذراست و این را باید به پای کج سلیقگی و حساب هزینه-فایده شرکت تامین کننده سوخت در کنفرانس امنیتی مونیخ و ترس از تحریم های آمریکا نوشت.

2- اما در حالت دوم یک اقدام کاملا هماهنگ شده است و می تواند نقطه آغاز هشدار به ایران برای جدی گرفتن تهدیدات مشترک تروئیکای اروپا و آمریکا و موافقت تهران برای از سر گیری مذاکرات غیر هسته ای باشد.

تلاش برای تغییر در محاسبات بخش تصمیم ساز و تصمیم گیر کشور و نیز اجرای عملیات روانی بر روی مردم با هدف پذیرش مذاکرات موشکی و منطقه ای محور اصلی سناریوی مشترک آمریکا و اروپا علیه ایران در روزها و ماههای آینده خواهد بود و از حالا تا پایان فرصت۱۲۰روزه ترامپ(اواخر فرودین۹۷) نقطه اوج« نبرد اراده ها» تحلیل می شود.