به گزارش پارس ، به نقل ازفارس، بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در مصاحبه با روزنامه آرژانتینی « کلارین» و خبرگزاری تیلام آرژانتین درباره سوال خبرنگار این شبکه که در خصوص انتخابات ریاست جمهوری در ایران از وی سوال کرده بود و اینکه آیا به نظر وی روی کار آمدن رئیس جمهوری جدید در ایران تغییری در نگاه و موضع ایران در قبال سوریه به وجود خواهد آورد، تاکید کرد که ایران از جمله هم پیمانان قدیمی سوریه است و به همین دلیل تغییر و تحولات داخلی این کشور برای دمشق مهم است.

رئیس جمهوری سوریه افزود: بالطبع ایران کشور مهمی در منطقه به شمار می آید. . ایران کشور کشوری بزرگی است که نقش سیاسی اساسی و محوری را بازی می کند. . به همین دلیل هر رویدادی که در ایران به وقوع بپیوندد بر ثبات و استقرار تمام منطقه تاثیر مثبت یا منفی خواهد گذاشت. از این حیث ایران برای سوریه مهم است.

بشار اسد در ادامه افزود: میان ایران و سوریه هم پیمانی قدیمی و طولانی وجود دارد که عمر آن به بیش از سه دهه باز می گردد، به همین دلیل طبیعی است که دولت دوستی همچون سوریه به تغییر و تحولات داخلی ایران توجه داشته باشد، چون این تغییر و تحولات به صورت مستقیم یا غیر مستقیم بر نقش سوریه در منطقه نیز تاثیر خواهد گذاشت.

رئیس جمهوری سوریه تاکید کرد که ما براین باوریم که ایران همچون دیگر کشورهای منطقه خاورمیانه دارای تغییرات سیاسی داخلی است و برخی اوضاع و احوال و امور طی چند ماه آینده احیانا شاهد تغییر و دگرگونی خواهد بود.

وی افزود: بی تردید انتخابات آینده ایران بازتاب هایی در این کشور خواهد داشت و تغییر و تحولاتی را در جامعه ایران به وجود خواهد آورد و بازتاب آن افزایش وزن و جایگاه ایران در منطقه را به همراه خواهد داشت.

بشار اسد گفت: ایرانی که هم اکنون ما از آن شناخت داریم، با ایران ۱۰ سال پیش تفاوت دارد. امروز ایران مهمتر و قدرتمندتر است و بیش از گذشته به عنوان کشوری محوری و اساسی در منطقه مطرح است و بدون تردید این انتخابات، بازتابی از این تغییر و تحول خواهد بود.

رئیس جمهوری سوریه افزود: با این حال به نظر من این تغییر و تحول آنگونه نخواهد بود که آمریکا به آن چشم دارد و رئیس جمهوری در ایران روی کار بیاید که این کشور را بازیچه ای برای آمریکا تبدیل کند. آنها (آمریکایی ها) باید این رویا را از سر بیرون کنند.

بشار اسد گفت: بدون تردید انتخابات ریاست جمهوری در ایران موجب تغییر و تحولاتی در داخل این کشور خواهد شد، اما این تغییر و تحولات آن چیزی نخواهد بود که غرب خواهان آن است.