سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه روز یکشنبه 29 بهمن ماه در حاشیه اجلاس امنیتی مونیخ در جمع خبرنگاران گفت: در چارچوب گفت وگوهای دوره ای سیاسی قرار است روز چهارشنبه این هفته به لندن سفر کنم.

عراقچی اظهار کرد: این قبیل گفت وگوها یک بار در تهران و یک بار در لندن برگزار می شود که اکنون نوبت لندن است تا میزبان گفت وگوهای دوره ای سیاسی باشد.

وی خاطر نشان کرد: در گفت وگوهای دو جانبه مجموعه ای از مسایل منطقه ای، بین المللی، مسایل مربوط به برجام و آخرین تحولات آن در یک گفت وگوی فشرده یک روزه مورد بحث قرار خواهد گرفت.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه در پاسخ به سئوالی درباره گفت وگوها در مورد عفرین سوریه نیز تاکید کرد: وزیر امور خارجه درباره مسائل مختلف منطقه ای از جمله موضوع بسیار مهم سوریه و تحولات عفرین ملاقات هایی داشتند؛ عفرین یکی از رایزنی های دو جانبه ما با طرف های مقابل بود.

عراقچی با بیان این که اجلاس امنیتی مونیخ در عین حال که فرصت مناسبی از سوی شخصیت های مختلف برای ارائه دیدگاه هایشان است، فرصت مناسبی برای دیدارهای دو جانبه نیز در حوزه های گوناگون است که در دو روز گذشته ملاقات های متعدد و دو جانبه با کشورهای مختلف داشتیم.

وی با بیان این که درباره برجام ملاقات های بسیار خوبی انجام شد، گفت: دیدارهایی هم با معاونان وزارت خارجه کشورهای ایتالیا، فرانسه، انگلیس و آلمان درباره یمن داشتیم.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه با اشاره به این که فاجعه انسانی در یمن رخ داده است، افزود: میزان حملات ائتلاف به رهبری عربستان و امارات شدت گرفته است و فجایع بسیار زیادی را در یمن آفریده و به مرحله خطرناکی رسیده است.

عراقچی با تاکید بر این که میزان کشتارها، میزان رنج مردم و بیماری وبا از معضلات عینی در یمن است، تصریح کرد: ضرورت دارد تا تلاشی مشترک از سوی جامعه بین الملل برای برقراری آتش بس و نیز برای شکستن محاصره یمن صورت بگیرد.

وی اظهار کرد: به منظور ارسال کمک های انسان دوستانه به یمن گفت وگوهای خوبی داشتیم که امیدوار هستیم بتواند در این فضای بسته ای که در خصوص یمن ایجاد شده است، گشایش ایجاد کند.

معاون وزیر خارجه همچنین در پاسخ به سووالی دیگر در خصوص سوریه نیز گفت : یکی از موضوعاتی که در جریان دیدارهای امروز آقای ظریف با دیگر مقامات شرکت کننده در اجلاس مورد توجه قرار گرفت بحث سوریه و لزوم حل این بحران بود.