گروه تحلیلی خبری «پارس»_ باران بهاری: داستان عملکرد احزاب و جریان‌های سیاسی در ایران پس از انقلاب اسلامی حدیث مفصلی است که بیان کردن آن مثنوی هفتادمن کاغذ می‌خواهد چرا هر کدام با اهداف و سلایق خود کار را شروع کردند و برخی در راستای اعتلای نظام و برخی در جهت آسیب زدن به آن اقدام کرده‌اند.

هرچند عملکرد برخی احزاب آن قدر سیاه و تاریک است که خود افراد هم در تلاشند تا نام این احزاب را از رزومه خود پاک کرده و کارنامه خود را سفید نشان دهند. یکی از این احزاب ستاره دار حزب منحله مشارکت است.

اظهارات مولاوردی در حالی مطرح می‌شود که تا پیش از این اعلام برائتی از فعالیت خود در حزب منحله مشارکت نداشت و حتی اخیرا به همراه همه اعضای حزب مشارکت در حزب اتحاد ملت فعالیت می‌کند که به آن عنوان بدل نسخه مشارکت یاد می‌شود.

انتخابات مجلس ششم آینه تمام قدی از عملکرد مشارکتی ‌ها به نمایش می‌گذارد که اقدامات آنان جز شاد کردن دل دشمنان فایده‌ دیگری در برنداشت، از جمله این اقدامات می‌توان به ارسال نامه اهانت آمیز به مقام معظم رهبری، تحصن‌های متعدد به در واکنش به اعلام نظر هیأت‌های نظارت درباره صلاحیت‌ها و مخالفت با برگزاری انتخابات در زمان مقرر، کنفرانس برلین و حمایت حزب مشارکت از متهمان کنفرانس برلین، پروژه نظرسازی مشارکتی‌ها و فروش اطلاعات سری نظام به موسسات سازمان CIA  که به رسوایی عبدی گیت معروف شد، تلاش جهت استحاله ولایت فقیه اشاره کرد.

در این شرایط عملکرد برخی احزاب آن قدر سیاه و تاریک است که خود افراد هم در تلاشند تا نام این احزاب را از رزومه خود پاک کرده و کارنامه خود را سفید نشان دهند. یکی از این احزاب ستاره دار حزب منحله مشارکت است.

با این توصیفات حزب مشارکت در جمهوری اسلامی  و اعضای آن جز به آشوب کشیدن کشور نه تنها کار دیگری نکرده‌اند بلکه به حدی این وضعیت بغرنج و رفتار آنان رادیکال بوده است که خود آنان هم پس از سالها قادر به دفاع از عملکردشان دراین این حزب خاص نیستند.

شهیندخت مولاوردی، دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی یکی از اعضای سابق حزب منحله مشارکت است که اخیرا در مصاحبه‌ای با فارس اعلام کرده است که هیچ گاه فرم مشارکت حزب مشارکت را  پرنکردم.

اظهارات مولاوردی در حالی مطرح می‌شود که تا پیش از این اعلام برائتی از فعالیت خود در حزب منحله مشارکت نداشت و حتی اخیرا به همراه همه اعضای حزب مشارکت در حزب اتحاد ملت فعالیت می‌کند که به آن عنوان بدل نسخه مشارکت یاد می‌شود.

اتحاد ملت نام حزب اصلاح طلبی است که زمزمه تأسیس آن در دی ماه ۱۳۹۳ شنیده شد، که نهایتاً حزب اتحاد ملت ایران اسلامی در ۳۱ فروردین ۱۳۹۴ با موافقت کمیسیون ماده ۱۰ احزاب از وزارت کشور مجوز گرفت.

نخستین کنگره حزب اتحاد ملت ایران در مرداد ۱۳۹۴ در تهران برگزار شد و علی شکوری راد به عنوان دبیر کل این حزب انتخاب شد. از اعضای شورای مرکزی این حزب می‌توان به غلامرضا انصاری، آذر منصوری، علی تاجرنیا، هادی خانیکی،محمد کیانوش راد، حمیدرضا جلایی‌پور، ولی‌الله شجاع پوریان، فاطمه راکعی، عماد الدین خاتمی و مصطفی درایتی اشاره کرد.

یک هفته پیش از تأسیس این حزب اظهارات فراوانی مطرح و گفته شد که این حزب بدل حزب مشارکت (جبهه مشارکت ایران اسلامی) است. یکی از ادله‌های که موجب شد این امر مطرح شود این بود که همه اعضای سابق مشارکت به عضویت این حزب درآمدند.