عبدالرضا رحمانی فضلی در جمع مسئولین قشم بیان کرد: مشکلاتی که از آن تحت عنوان دومدیریتی در قشم یاد شد، مسئولیت های متفاوتی است که فرمانداری به عنوان نماینده حاکمیتی، وظیفه سیاسی، مرزبانی و برگزاری انتخابات را دارد و در این رابطه مناطق آزاد دخالتی نداشته و نخواهند داشت.

رحمانی فضلی تصریح کرد: قشم با توجه به ظرفیت های بالقوه ای که دارد و به رغم کارهای گسترده ای که در آن انجام شده است، نباید بیکار داشته باشد و برای جوانان با رضایتمندی اشتغال ایجاد شود.

وی در خصوص برخی مشکلات یاد شده از قبیل مشکل سندهای جزیره، عوارض ورود و خروج و ... گفت: این مشکلات، قابل حل و بررسی است و باید در چهارچوب قانون همه دستگاه ها به وظایف خود عمل کنند و از همه ظرفیت ها برای کمک به مردم استفاده شود.

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مسئولان باید امانت مدیریتی خود را حفظ کنند و اهداف و چشم اندازهای پیش رو را به خوبی ترسیم کنند.

وی خاطرنشان کرد: ایران در زمان طاغوت، بین دو بلوک شرق و غرب و محل تنازع بین این دو قدرت بود که آنان سعی می کردند که یاران را در اختیار خود قرار دهند. غربی ها نوعی سرمایه گذاری کردند که این کشور در اختیار بلوک شرق قرار نگیرد و در این راه با تمرکزگرایی به شیوه غربی، سعی در تضعیف حکومت مرکزی و فلج کردن کشور برآمدند.

رحمانی فضلی گفت: از لحاظ اقتصادی پول های زیادی به ایران تزریق شد، از لحاظ سیاسی کاملا حمایت غرب پشت ایران بود، از لحاظ فرهنگی کاملا تحت تاثیر فرهنگ غربی قرار گرفتیم و شاه، ژاندارم بودن خود در منطقه را مهم ارزیابی می کرد و این در حالی بود که استقلال کشور از دست رفته بود. آزادی کشور از دست رفته بود و استقلال صنعت و تولید علم وجود نداشت و در مباحث امنیتی، توپ و تانک ها و ژنرال های پرستاره اما فاقد پشتوانه وجود داشت که در بهمن 57 فرو ریخت.

وی ادامه داد: افرادی که در قلب حکومت شاه بودند، قلبا با نظام نبودند و هیچکس از جمله نیروهای داخلی و خارجی فکر آن را نمی کرد که روزی با انقلاب اسلامی ایران، این قدرت پوشالی از هم گسیخته شود.

رحمانی فضلی اظهار کرد: مردم برای انتخاب شورای شهر، رییس جمهور و نمایندگان مجلس هر چهار سال یکبار و برای انتخاب خبرگان رهبری هر هشت سال یکبار پای صندوق های رای می روند و منتخبین خود را بر مسند مدیریت می‌نشانند. اشکالات، ضعف‌ها و حرکات ناشایستی در بین برخی مسئولین کشور دیده می شود که برای مردم مشکلاتی را ایجاد کرده و باید سعی کنیم باری از دوش مردم خوب کشور برداریم.

وزیر کشور، مسیر رهبری را راه اصلی نجات کشور دانست و افزود: رهبر معظم انقلاب، به خوبی توانسته در کشاکش مشکلات کشور، مملکت را در مسیر درست هدایت کند و هر کسی بخواهد جایگاه رهبری را خدشه دار کند دشمن نظام و انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه هیچگاه نتوانسته ایم بدون یاری مردم کاری را انجام دهیم، افزود: هرچقدر مردم راضی تر باشند، چسبندگی آحاد جامعه به نظام افزایش می یابد.