پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- عناصر افراطی اصلاحات بلندگوی تبلیغی طرح آمریکایی علیه نظام و سپاه شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «پارس»، بررسی ها نشان می دهد نامه نگاری یک کارگردان رادیکال خارج نشین با یک عنصر افراطی جریان فتنه، بر اساس سناریویی از پیش تهیه شده، اجرا شده است.

این بررسی ها نشان می دهد نامه‌نگاری‌های اخیر میان کارگردان رادیکال خارج نشین با عنصر افراطی جریان فتنه بر اساس سناریویی است که در یک شورای مشورتی جریان اصلاحات اتخاذ شده است.

بر اساس مصوبه این جلسه هدف از این نامه نگاری این است که جریان اصلاحات درصدد است این نکته را القا کند که در این اعتراضاتی که رخ داد، لیدر نبوده است.

برخی از عناصر این جریان در این شورای مشورتی، معتقدند که از جامعه عقب مانده‌اند. جامعه لیدرهای دیگری داشت و این جریان منفعل شد.

به گفته این عناصر، هویت جریان اصلاحات به این است که بتواند حرکت های اجتماعی را رهبری کند. اگر نتواند این کار را انجام بدهد و توان چانه زنی را از دست بدهد هویتی در جامعه سیاسی نخواهد داشت.

بنابراین تمام تلاش جریان اصلاحات براین است که رهبری اعتراضات و آشوبهای آینده را در دست گرفته و به نظام بگوید برای کنترل ناآرامی های آینده به این جریان نیاز است.

شورای مشورتی در هدف دوم خود تاکید داشته است، جریان اصلاحات همگام با برنامه آمریکا در راستای ایجاد محدودیت برای سپاه و ایجاد تقابل میان جامعه و سپاه، حرکت می‌کند.

به عبارتی این جریان درصدد القای این نکته است که  ریشه اصلی ناکارآمدی‌‌ها وجود دولت موازی یعنی  سپاه است.

این جریان برای اجرایی شدن این دو هدف، طراحی های دیگری نیز داشته و صرفا محدود به این نامه نگاری نخواهد بود.

سناریوی نامه‌نگاری‌های اخیر میان کارگردان رادیکال خارج نشین با عنصر افراطی جریان فتنه و حتی مقاله تئوریسین این جریان و مجموعه گفتار و نوشتار اخیر در رسانه‌های همسو با جریان اصلاحات را باید  در این چارچوب نگریست و این سناریو با  برنامه آمریکا برای فشار به سپاه انطباق دارد.

یعنی آمریکایی ها هم در واقع سپاه را هدف اصلی خود قرار داده و تلاش می کنند از در آینده نزدیک با فشار بیشتری موج جدیدی از تحریم را علیه کشورمان و مخصوصا سپاه اعمال کنند.