به گزارش پارس به نقل از فرارو، شاید منظور آقای جنتی این بوده که فردی که به غیر از بنز قانع نیست و دائما به بنز عادت کرده دیگر خصلت اشرافی پیدا کرده و لذا منظور آقای جنتی شاید تقبیح خصلت اشرافی باشد. آقای جنتی یک چیزی فرمودند؛ اما شاید منظور ایشان اشخاص خاصی نباشد؛ ولی این سوءتفاهم پیش آمده که برخی افراد همچون آقای مطهری واکنش نشان دادند. باید از این مسائل گذشت. »

جعفر شجونی در واکنش به سخنان آیت الله جنتی در خطبه های نماز جمعه تهران گفت: « هر کس سخنی می گوید حق اوست که بگوید منظور وی چه بوده است و حق مستمع نیست؛ اگرچه ممکن است برای مستمع سوءتفاهم پیش بیاید. »

  حجت الاسلام جعفر شجونی دیگر عضو جامعه روحانیت مبارز تهران و از اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: « معلوم نیست منظور آقای جنتی از آن صحبت ها چه کسی است. البته اگر برای شخصیتی از بنز بیت المال استفاده شود، دیگر کاری نمی شود کرد. شاید منظور آقای جنتی این بوده که فردی که به غیر از بنز قانع نیست و دائما به بنز عادت کرده دیگر خصلت اشرافی پیدا کرده و لذا منظور آقای جنتی شاید تقبیح خصلت اشرافی باشد. »

شجونی در پاسخ به این سوال که آیا این صحبت ها در زمانی که احراز صلاحیت ها صورت می گیرد آن هم در نماز جمعه به جایگاه شورای نگهبان ضربه نمی زند؟ ، گفت: « آدم باید حرفی بزند که از حرف وی سوءاستفاده نشود و کسی ضربه نخورد. اما در نهج البلاغه عنوان شده مخارج عده ای برای بیت المال خیلی زیاد است، اما فایده ای برای اسلام ندارند. توقع بعضی ها بیشتر است و بعضی های دیگر هستند که هیچ توقعی از نظام ندارند. »

این عضو جامعه روحانیت مبارز تهران در پاسخ به این سوال که آیا نمی توان احراز صلاحیت ها را در همان شورای نگهبان انجام داد؟ ، گفت: « ما هم همین توقع را داریم. »

وی در پاسخ به این سوال که آیا این سخنان بی طرفی شورای نگهبان را زیر سوال نمی برد؟ ، گفت: « اکنون همه ما منتظریم ببینیم شورای نگهبان درباره احراز صلاحیت ها چگونه عمل می کند. آقای جنتی یک چیزی فرمودند؛ اما شاید منظور ایشان اشخاص خاصی نباشد؛ ولی این سوءتفاهم پیش آمده که برخی افراد همچون آقای مطهری واکنش نشان دادند. باید از این مسائل گذشت. »

این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا گوینده نباید مراقب باشد که مخاطبین از صحبت های وی برداشت اشتباه نکنند؟ ، گفت: « بله؛ اینگونه صحبت ها باید با تامل باشد. آنها باید در شورای نگهبان و بدون آنکه کسی بفهمد مدارک را بررسی و درباره صلاحیت اشخاص اظهار نظر کنند. »

شجونی در پاسخ به این سوال که پس در مجموع صحبت های آقای جنتی در نماز جمعه مورد تایید جنابعالی هم نیست؟ ، گفت: « حالا از من چیزی نقل نکنید. من هم سخنان آقای جنتی را شنیدم و هم واکنش هایی که به صحبت های ایشان صورت گرفت را دیدم. اما به هر حال باید ملاحظه شئون افراد را کرد و بی غرضانه منتظر نظر شورای نگهبان درباره احراز صلاحیت ها ماند. »

وی در پاسخ به این سوال که نظر صریح و شفاف شما درباره صحبت های دیروز آقای جنتی چیست؟ ، گفت: « من سوءتفاهمی نمی بینم. من واعظ و خطیب هستم. من منبری هستم و گاهی آنچه در دل دارم بر زبان جاری می کنم و مقصودم برخی اشخاص نیست. به عقیده من باید به صورتی سخن گفت که با کسی تطبیق نکند. »

وی در پاسخ به این سوال که آیا آن بخش از صحبت های آقای جنتی در نظر شما به فردی خاص تطبیق نمی کرد؟ ، گفت: « نمی دانم. برای برخی تطبیق می کرده است. من از کجا می دانم منظور آقای جنتی چه بوده است. آنچه بنده از اخلاق آقای جنتی سراغ دارم شاید صحبت های ایشان علیه کسی نبوده است و شاید تنها نظر کلی آقای جنتی بوده است. »

وی تصریح کرد: « هر کس سخنی می گوید حق اوست که بگوید منظور وی چه بوده است و حق مستمع نیست؛ اگرچه ممکن است برای مستمع سوءتفاهم پیش بیاید. »