اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور آیین‌نامه اجرایی ماده (۱۲) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران را ابلاغ کرد. 

هیئت وزیران در جلسه ۱۳۹۶/۱۰/۲۰ به پیشنهاد مشترک بنیاد شهید و امور ایثارگران، ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و به استناد ماده (۱۲)قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران - مصوب ۱۳۹۱- ، آیین‌نامه اجرایی ماده یاد شده را به شرح زیر تصویب کرد:

آیین‌نامه اجرایی ماده (۱۲) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران

ماده۱- در این آیین‌نامه اصطلاحات زیر در معانی مشروح مربوط به کار می‌روند:

الف- بنیاد: بنیاد شهید و امور ایثارگران

ب- قانون: قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران- مصوب ۱۳۹۱-

پ- دستگاه‌ها: دستگاه‌های موضوع ماده (۲) قانون

ت- بیمه پایه: خدماتی که در چارچوب قانون بیمه همگانی خدمات درمانی کشور- مصوب ۱۳۷۳- ، مصوبات شواری عالی بیمه سلامت کشور و هیئت وزیران تعیین می‌گردد.

ث- بیمه تکمیلی: هزینه خدمات بهداشتی و درمانی که خارج از تعهدات بیمه پایه است.

ماده۲- افراد مشمول این آیین‌نامه شامل گروه‌های ذیل می‌باشد:

الف- والدین، همسر و فرزند شهید، مفقود الاثر و اسیر

ب - جانبازان و افراد تحت تکفل آنان

پ- آزادگان و افراد تحت تکفل آنان

ماده۳- سرانه بیمه سلامت پایه هر ساله با پیشنهاد شورای عالی بیمه سلامت کشور توسط هیئت وزیران تصویب و سرانه بیمه تکمیلی حداکثر تا سقف (۵/۲) برابر بیمه پایه تعیین می‌گردد.

ماده۴- تعرفه خدمات تشخیصی، درمانی بیمه شدگان طبق تعرفه‌های مصوب هیئت وزیران در بخش‌های دولتی، عمومی غیر دولتی و خصوصی می‌باشد.

ماده۵- حدود خدمات بهداشتی و درمانی بر اساس بیمه پایه و تکمیلی به شرح جدول ذیل تعیین می‌شود: 

ابلاغ آیین‌نامه اجرایی ماده (۱۲) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران

 

ماده ۶- خدمات بهداشتی و درمانی که هزینه های آن مطابق مقررات دستگاه ذی‌ربط قابل پرداخت نبوده و در تعهد صندوق‌های بیمه درمانی (بیمه پایه- تکمیلی) نیز نمی باشد مطابق ضوابطی که توسط بنیاد، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و ستاد کل نیروهای مسلح تهیه و ابلاغ می‌شود، صرفاً برای جانبازان، والدین شهدا و همسر و فرزندان شهدای دارای بیماری

صعب العلاج و همسر و فرزندان تحت تکفل جانبازان و آزادگان دارای بیماری صعب‌العلاج در چارچوب کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت و سقف اعتبارات مصوب مربوط قابل ارایه می باشد.

ماده۷- به منظور اجرای این آیین‌نامه، بنیاد و ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظفند حداکثر ظرف سه ماه پس از ابلاغ این آیین‌نامه دستورالعمل‌ها و ضوابط جاری خود را متناسب با احکام این آیین‌نامه بازنگری و ابلاغ نمایند.

ماده ۸- سازمان برنامه و بودجه کشور موظف است ظرف شش ماه پس از ابلاغ این آیین‌نامه تمهیدات لازم برای جلوگیری از پرداخت مضاعف سرانه خدمات بهداشتی و درمانی به ایثارگران موضوع این آیین‌نامه را تهیه و اجرا نماید.

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس ­جمهور این مصوبه را به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح – وزارت کشور وزارت بهداشت، درمان و پزشکی - وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران - سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ کرده است.