حبیب الله دهمرده عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از برگزاری جلسه فوق العاده ای برای بررسی حذف کنکور با حضور وزرای علوم و تحقیقات و آموزش و پرورش و همچنین رئیس سازمان سنجش کشور خبر داد.

وی ادامه داد: امشب جلسه خوبی در این مورد برگزار و قرار شد تا یک ماه دیگر وزرا و مسئولان اقدامات و اصلاحات لازم را برای اجرای هرچه بهتر قانون حذف کنکور انجام داده و در نشستی که در آن زمان برگزار می شود، گزارشی را ارائه کنند.

 نماینده مردم زابل تصریح کرد: درصد قابل توجهی از این قانون تاکنون اجرا شده، اما عوامل بسیاری هم به عنوان مانع در این میان وجود دارد.

دهمرده با بیان اینکه 85 درصد صندلی‌های مراکز آموزش عالی و دانشگاه آزاد بر اساس معدل انتخاب می شوند، گفت: مسیر قانونی تقریبا پیشرفته اما برخی مشکلات میان دو وزارتخانه آموزش و پرورش و علوم وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه کنکور مانند یک طلسم موجب استرس و دل نگرانی مردم شده است، تاکید کرد: بحث فرهنگی و تفکر مردم درباره ادامه علم اندوزی فرزندانشان از یک سو و ظرفیت محدود دانشگاه ها موجب سوء استفاده برخی از طریق کلاسهای کنکور هم شده است.

 عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تأکید بر این که حذف کامل کنکور به هیچ عنوان امکان ندارد، افزود: ۱۵ درصد رشته ها مانند پزشکی پرطرفدار هستند، لذا دانشگاه ها باید یک سنجش و شیوه آزمون را برای این رشته ها قرار دهند.

 دهمرده بیان کرد: حتی با وجود معدل های بالا به دلیل تراکم سنگین دانشجویان متقاضی در این رشته های تحصیلی امکان حذف کنکور برای این ۱۵ درصد وجود ندارد.