پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: دکترین نظامی جمهوری اسلامی ایران براساس دفاع از کشور و تهدیداتی که در اطراف کشور وجود دارد، پایه‌گذاری شده است.

دکتر یدالله جوانی مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «پارس» اظهار داشت: تهدیدات علیه جمهوری اسلامی ایران به شکل مستمر از سوی جبهه استکبار و برخی دولت‌های وابسته به این جبهه در منطقه، وجود دارد.

وی افزود: دکترین دفاعی کشور براین مبنا در سطح بازدارندگی نظامی تعریف شده تا ملت ایران به جهت قدرت دفاعی، در موقعیتی قرار گیرد که دشمنان و متجاوزان احتمالی از هر نوع تعرض به جمهوری اسلامی ایران به دلیل قدرت پاسخگویی ملت ایران منصرف شوند.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به اینکه در دکترین دفاعی ایران، قدرت و برنامه موشکی کشور جایگاه ویژه‌ای داشته و ماهیت کاملا دفاعی دارد گفت: امروز کشور در فضا و شرایطی به سر می‌برد که غربی‌ها در تکاپو هستند تا از طریق جنجال‌ها، تبلیغات، تحریم‌ها و تهدیدات، برنامه دفاعی ایران را تحت تاثیر قرار دهند و اگر بتوانند، محدودیت‌هایی را در برنامه دفاعی کشور از جمله برنامه موشکی کشور اعمال کنند.

جوانی افزود: اخیرا خواسته‌هایی از سوی اروپایی‌ها بخصوص رئیس‌جمهور فرانسه، که چندی پیش از طرف آمریکایی‌ها نیز بیان شده بود، مطرح شد و آنان مذاکره در حوزه برنامه موشکی ایران را خواستار شدند تا بتوانند از این طریق برنامه موشکی کشور را محدود کنند.

وی اضافه کرد: باید گفت این خواسته ابلهانه هیچ پشتوانه‌ای ندارد، چون ملتی که در معرض تهدیدات دشمنان قرار دارد،قطعا فریب حیله و نیرنگ دشمنان را نمی‌خورد تا بخواهد قدرت و ابزار دفاعی خود را پای میز مذاکره بکشاند، برنامه غرب و بخصوص آمریکایی‌ها برای فشار بر برنامه موشکی کشورمان، این است که با محدودسازی این توان به معتبر سازی تهدیدات خود بپردازند.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه یادآور شد: غرب طی سال‌های مختلف به شکل‌های گوناگون، جمهوری اسلامی ایران را به اقدام نظامی تهدید کرد، ولی هرگز جسارت و جرات پیدا نکرد که آنها را عملی کند و دیدیم که به مرور این تهدیدات به دلیل قدرت بازدارندگی ایران از اعتبار ساقط شد.

جوانی خاطرنشان ساخت: هم‌اکنون با توجه به غیر معتبر شدن تهدیدات غرب، آنان در نقطه‌ای قرار دارند که نمی‌توانند خواسته‌ها و اراده خود را به ملت بزرگ ایران تحمیل کنند.

وی افزود: برای این‌که بتوانند در آینده خواسته‌های خود را در حوزه‌های گوناگون به ملت ایران تحمیل کنند در صدد هستند که تهدیدات خود را از طریق تضعیف قدرت دفاعی وبنیه دفاعی ایران معتبر کنند.

جوانی اضافه کرد: البته خیلی روشن است که در چنین وضعیتی ملت ایران و مسئولان جمهوری اسلامی هرگز به این مساله اعتنا نخواهند کرد و بارها نیز مسئولان اعلام کردند قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران هرگز نقطه پایان و نقطه توقف نداشته و به موازات افزایش تهدیدات، قدرت دفاعی کشور تقویت خواهد شد.

وی تاکید کرد: معنای روشن این موضوع این است که باید جمهوری اسلامی ایران همواره در وضعیت برخورداری از قدرت بازدارندگی نظامی باشد تا در چنین اوضاعی ملت ایران احساس آرامش وامنیت کند، چون امنیت و آرامش مقدمه هر نوع پیشرفت برای ملت و کشور ایران محسوب می‌شود.