تعدادی از فعالان شبکه‌های اجتماعی یک فایل صوتی منتشر کردند که رد پای امارات متحده عربی را در آشوب‌های اخیر تونس و تحریک مردم به اعتراضات نشان می‌دهد.

تعدادی از فعالان شبکه‌های اجتماعی یک فایل صوتی منتسب به «نورالدین بوشیحه» مدیر دفتر «محمود جبریل» نخست‌وزیر سابق لیبی که از نزدیکان به امارات است، را منتشر کرده اند.

در این فایل صوتی بوشیحه در تماس تلفنی با یک فعال تونسی که گمان می‌رود او نیز از نزدیکان به امارات است، خواستار متشنج شدن اوضاع تونس می‌شود و تأکید می‌کند که آن‌ها از معترضان در تونس حمایت‌های مالی و رسانه‌ای از طریق ایجاد یک شبکه تلویزیونی در این کشور بعمل خواهند آورد.

طبق گزارش شبکه الجزیره، بوشیحه همچنین خواستار اعمال فشار بر ملت تونس برای شرکت در تظاهرات علیه حزب النهضه و دیگر شخصیت‌های برجسته تونس با هدف براندازی گروه اخوان‌المسلمین می‌شود.

وی اشاره می‌کند که آن‌ها اکنون سرگرم تظاهرات‌ها در ایران هستند و فرصت برای پرداختن به تونس را ندارند.

تونس اخیرا شاهد تظاهرات‌ها و آشوب‌هایی در اعتراض به گرانی و افزایش قیمت برخی کالا‌ها بود که طی آن درگیری‌هایی با نیرو‌های امنیتی رخ داد و برخی افراد خسارت‌هایی به املاک عمومی و موسسات دولتی زدند و همچنین حدود ۸۰۰ نفر نیز در این آشوب‌ها بازداشت شدند.

در اکتبر سال ۲۰۱۵ نیز فعالان شبکه‌های اجتماعی فایل ضبط شده از مکالمه تلفنی بوشیحه با «محمد دحلان» از رهبران جدا شده جنبش فتح فلسطین را منتشر کردند که نشان می‌داد دو طرف در حال هماهنگی برای متشنج کردن اوضاع طرابلس لیبی هستند.