عباسعلی کدخدایی شامگاه سه‌شنبه (26 دی) در مراسم گرامیداشت نابغه دفاع مقدس شهید حسن باقری در کانون سردفترداران و دفتریاران اظهار داشت: حسن باقری دانشجوی سال اول حقوق اما با انگیزه و هدف اراده در انقلاب اسلامی تربیت می‌شود و در دانشگاه جنگ یکی از فرماندهان سرافراز جنگ می‌شود.

وی افزود: دانشگاه انقلاب اسلامی زندگی همه نوجوانان و جوانان را هدفمند کرد و جهت زندگی آنان را مشخص کرد.

سخنگوی شورای نگهبان عنوان کرد: موضوعی که ما همچنان بعد از 38 سال نیازمند آن هستیم که به آن توجه کنیم و جهت و هدف را گم نکنیم.

کدخدایی تصریح کرد: اگر در آغاز انقلاب و جنگ تحمیلی افرادی مثل شهید حسن باقری تربیت شده و به این مدارج رسیدند امروز هم اگر توجه کنیم می‌توانیم به همان عزت برسیم.

وی ادامه داد: شهید حججی نمونه دیگری از این عزت و سرافرازی است و همچنان این خط جهاد و مبارزه با رهبری رهبر معظم انقلاب ادامه دارد.

سخنگوی شورای نگهبان، تأکید کرد: دانشگاه انقلاب اسلامی تعطیل‌بردار نیست و همواره به راه خود ادامه می‌دهد و همچنان در حال تربیت نیروهای مدیر و نیروهایی که در حوزه انقلاب اسلامی حرکت صحیح دارند ادامه دارد.

کدخدایی، گفت: اگر شهید باقری را در ابتدای جنگ تحمیلی شاهد بودیم که به‌عنوان یکی از فرماندهان جنگ و مدبران عالی‌رتبه تربیت شد، الآن هم شاهد چنین تربیتی هستیم اما نکته‌ای که باید به آن توجه کنیم این است که آن شرط ورود به دانشگاه و حضور همیشگی در دانشگاه را داشته باشیم.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در یکی دو سال گذشته در حوزه سیاست کلان نظام جمهوری اسلامی ایران یک توجهی را چندباره به مسئولین و مقامات اعلام کردند.

کدخدای ادامه داد: ملاقات‌هایی که مقامات سه قوه، نمایندگان مجلس خبرگان رهبری، شورای نگهبان، مجمع تشخیص مصلحت نظام و بسیاری از دستگاه‌ها خدمت ایشان رسیدند بحث انقلابی بودن را و انقلابی عمل کردن را و انقلابی ماندن را یادآوری کردند.

وی گفت: درس دانشگاه انقلاب اسلامی این است اگر قرار است که دانشگاه در مسیر صحیح حرکت کند، دانشگاه انقلاب اسلامی انسان  و مدیر تربیت کند شرط آن این است که انقلابی عمل کنیم، انقلابی بمانیم و انقلابی رفتارمان باشد.

سخنگوی شورای نگهبان، افزود: چرا رهبر معظم انقلاب این تذکر و یادآوری را بعد از 38 سال به مسئولان اعلام می‌کنند؟ نکته مهم همین است که انقلاب اسلامی اگر توانست در ابتدا معجزه ایجاد کند الآن هم می‌تواند این کار را بکند اما به‌شرط این‌که ما همچنان انقلابی بمانیم، انقلابی رفتار کنیم و انقلابی فکر کنیم، در واقع همان جهتی که در انقلاب شکل گرفت.

وی گفت: امام رضوان الله علیه بزرگترین پاداش و هدیه‌ای را که برای جامعه به‌ارمغان آوردند با نهضت خودشان جهت جامعه ما را تعیین کردند.

سخنگوی شورای نگهبان افزود: اگر سازندگی در جامعه است، اگر رشد پیشرفت در کشور وجود دارد با روحیه انقلابی است که می‌توانیم این کار را انجام دهیم.

کدخدایی گفت: انقلابی عمل کردن و انقلابی ماندن با تعبیر و تعریفی که رهبر معظم انقلاب داشتند باید باشد.

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: ما باید یک بار دیگر به خودمان نگاه کنیم ببینیم آیا ما به‌عنوان مسئولین در جامعه این‌گونه عمل می‌کنیم یا خیر، اگر عمل کردیم نتیجه آن اعجازی است که رهبری فرموده‌اند و نیازمند واردات و ورود تکنولوژی نیستیم.

وی ادامه داد: ما نیازمند اراده و انگیزه هستیم چرا که شهید باقری را اراده و انگیزه و مکتب امام شهید باقری کرد نه تکنولوژی و فناوری‌های جدید.