به گزارش پارس داریوش قنبری در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ، با ابراز این عقیده که" افکار عمومی تا قبل از ورود هاشمی، نامزدهای موجود را خیلی جدی نمی گرفتند" ، خاطرنشان کرد: ورود هاشمی بازی سیاسی انتخابات را تغییر داد و اکنون انتخابات سه قطبی برگزار می شود.

وی در مورد آرایش نهایی نیروهای سیاسی گفت: وحدت در اردوی اصلاح طلبان ایجاد شده است و نامزدهای اصلاح طلبان به نفع هاشمی کنار می روند. از سویی حضور هاشمی موجب انسجام اصولگرایان نیز می شوند و آنها مجبور می شوند به اجماع برسند.

به گفته این فعال سیاسی گزینه نهایی اصولگرایان، سعید جلیلی یا علی اکبر ولایتی و با احتمالی ضعیف محمدباقر قالیباف خواهد بود.

قنبری در ادامه با اشاره به اینکه" احتمال جدا شدن قالیباف از ائتلاف پیشرفت وجود دارد" ، ابراز عقیده کرد: با وجود اینکه قالیباف و اطرافیان وی صحبت از کنار کشیدن از ائتلاف پیشرفت می کنند، ولی بعید است که وی حاضر به انجام این عمل باشد.

این فعال سیاسی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه" اصولگرایان آمادگی وحدت با محوریت جلیلی را دارند" ، اظهار کرد: دولت نیز یک قطب دیگر انتخابات است که به دنبال ادامه مسیر خود توسط مشایی است.

وی در مورد نامزدهای مستقل در انتخابات نیز گفت: تحلیل شخصی من این است که پس از حضور هاشمی، احتمال نزدیکی محسن رضایی به وی وجود دارد.

این عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری همچنین مدعی شد: شانس پیروزی نامزد مورد حمایت دولت با توجه به مشکلات اقتصادی کاهش یافته است. پایگاه دولت در میان مردم حاشیه شهرهاست اما توان بسیج کردن در دولت افت کرده است.

این فعال سیاسی با بیان اینکه" اصولگرایان با شعار حل مشکلات اقتصادی به قدرت رسیدند اما در این زمینه موفق نبودند" ، افزود: از سوی دیگر آنها حاضر نیستند مشکلاتی را که نامزد مورد حمایت آنها بوجود آورده است بر عهده بگیرند. بر این اساس، اصو لگرایان شانس چندانی برای پیروزی در انتخابات ندارند.

قنبری همچنین درباره احتمال پیروزی اصلاح طلبان در انتخابات گفت: شرایط برای پیروزی اصلاح طلبان مناسب است زیرا با توجه به فشارهایی که در این چند سال به اصلاح طلبان وارد شده است، آنها جایگاه اجتماعی مناسبی پیدا کرده اند. احتمال پیروزی اصلاح طلبان با محوریت هاشمی بیشتر از سایر جناح هاست.

وی در ادامه با اشاره به اینکه" اصلاح طلبان نباید مغرور شوند و باید مراقب تبلیغات تخریب گرایانه رقبا باشند" ، تصریح کرد: هاشمی شخصیت جامعی دارد که می تواند اصولگرایان را نیز به سمت خود جذب کند. پیروزی دولت هاشمی به معنای تشکیل دولت وحدت ملی خواهد بود.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار کرد: نتیجه انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در مرحله اول مشخص می شود و این انتخابات به مرحله دوم کشیده نمی شود.