احمد مازنی با بیان اینکه دولت آمریکا به صورت تاریخی سابقه ننگینی نسبت به ملت ایران دارد، گفت: از سال 1332 که مرحوم مصدق برای رهایی از استعمار انگلیس با آمریکا همراهی کرد که شاید بتواند نقش مثبتی در تحولات ایران ایفا کند شاهد این بودیم که آنها بعد از مدتی از پشت خنجر زدند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در ادامه یادآور شد: بعدها نیز سالی نبود که آنها در امور داخلی ما مداخله نکرده باشند چنانچه آنچه در دی ماه در کشور اتفاق افتاد مربوط به ملت ایران و درون کشور است و خودمان می توانیم مسائل را حل کنیم اما سرنخ مداخلات آمریکایی ها در شروع حوادث و ادامه آن محرز بود.

وی ادامه داد: آمریکایی ها مداخله را تا جایی پیش بردند که حتی مسأله را به شورای امنیت سازمان ملل کشاندند اما بعد از طرح آن نتیجه نگرفتند که این به معنای انزوای آمریکایی ها در روابط بین الملل بعد از برجام است بوده و هرچه ترامپ تلاش می کند ایران را منزوی کند ناکام می ماند.

مازنی در ادامه با بیان اینکه حوادث اخیر در کشور فرصتی شد تا دخالت مجدد آمریکا را شاهد باشیم، عنوان کرد: آنها این موضوع را دستاویزی برای تحریم های بیشتر قرار دادند که شب گذشته در مجلس نمایندگان به تصویب رسید.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: درخواست ما از مقامات وزارت امور خارجه و دولت روحانی این است که به صورت رسمی از آمریکایی ها در شورای امنیت سازمان ملل یا دیوان لاهه شکایت کنند همچنان که مرحوم مصدق در لاهه علیه انگلیس شکایت کرد و به ثبت رسید./

پایان پیام